مرحوم علامه حسن‌زاده آملی هیچگاه نسبت به مسائل جامعه بی‌تفاوت نبودند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مرحوم علامه حسن‌زاده آملی این است که ایشان عالم بزرگ و عظیمی بودند که نسبت به مسائل جامعه بی‌تفاوت نبودند. ایشان همواره از انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب حمایت قاطع داشتند.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی مرحوم آیت‌آلله حسن‌زاده آملی که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت:  این روزها برخی از بیچارگان و پناهندگان بی آبرو به شیطان بزرگ آمریکا می‌خواهند به چهره خورشید خاک بپاشند و به تصور باطل خود نور پرفروغ چهره مبارک مرحوم علامه حسن‌زاده را کم‌فروغ کنند.

وی افزود: دلیل انتقام آنها از مرحوم علامه حسن‌زاده این است که ایشان عالم بزرگ و عظیمی بودند که نسبت به مسائل جامعه بی‌تفاوت نبودند. اگر علامه حسن زاده منزوی و نسبت به انقلاب، اسلام و سرنوشت جامعه مسلمانان بی تفاوت بود به طور قطع آنها از ایشان تجلیل هم می کردند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: علامه حسن زاده کسی است که با آن همه عظمت اهل سرکشی به رزمندگان، خانواده شهداء و حضور در تشییع شهدای تفحص شده بود. ایشان همواره از انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب حمایت قاطع داشتند. در جریان شکست قائله کمونیست‌ها در آمل ایشان حضور پررنگ داشتند. همه این اتفاقات نشان می‌دهد که ما با یک عالم  ذوابعاد مواجه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با بیان اینکه توجه به محیط اطراف و درگیر شدن ایشان با مسائل جامعه او را از توجه کامل به خداوند غافل نمی‌کند، اظهار کرد: علامه حسن‌زاده آملی یک فیلسوف، حکیم، عارف، منجم، ریاضیدان بزرگ و عالمی بود. وقتی انسان به هر بُعدی از ابعاد وجودی ایشان نظر می‌کند درباره غفلت و کوتاهی‌های خود دچار حسرت و تاثر می‌شود. کمالات و عظمت‌هایی که این بزرگان پیدا کردند اگر سبب حرکت ما در مسیر آنها نشود بسیار تاسف‌آور خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه علمای بزرگ اسلام و اهل بیت(ع) فرمودند فقدان هر کدام از علمای بزرگی همچون علامه حسن‌زاده آملی  خسارتی بزرگ به بدنه دین وارد می کند که جبران ناپذیر است، خاطرنشان کرد: از خداوند می‌خواهیم روح ایشان را را با ارواح طیبه الائمه طاهرین(ع) و انبیا الهی همنشین بگرداند و خداوند حافظ، نگهدار و سلامت بخش بزرگان، اساتید و علمای ما باشد.

 

کد خبر 1101700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha