دولت مصمم به رفع دغدغه های مردم لرستان است

وحیدی با اشاره به اینکه استان لرستان از ظرفیت های بومی وخدادادی غنی است و مشکلات امروز زیبنده مردم استان نیست ، گفت: دولت مصمم به رفع مشکلات و دغدغه های مردم لرستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « احمد وحیدی» امروز(12 مهر) در مراسم تکریم و معارفه استاندار لرستان، با گرامیداشت یادو خاطره شهدای استان، اظهار داشت: استان لرستان مهد سلحشوران و انسان های غیرتمند است.

 

وی با بیان اینکه مردم استان لرستان همواره مدافع انقلاب بوده اند، افزود: استان لرستان سرزمین مردانی است که مقابل دشمنان ایستادند و می‌ایستند و سرافرازانه مقاومت می‌کنند.

 

وزیر کشور با اشاره به شعیه بودن جمعیت استان لرستان، افزود: مردم لرستان پیروان پرقدرت  ولایت و امامت هستند.

 

وی مردم لرستان را در تاریخ این کشور افتخار آفرین خواند وخاطرنشان کرد: مردم لرستان پیروان پرقدرت مکتب اهل بیت (ع) و نقطه پرافتخاری در جغرافیای ایران بزرگ است.

 

وحیدی با اشاره به محرومیت های موجود در استان لرستان، افزود: این محرومیت ها در حالی است که لرستان از استعداد های خدادادی غنی و توانمند است.

 

وزیر کشور خاطرنشان کرد:جحم زیادی آب و طبیعت بسیار ارزشمند، خاک، زمین های کشاورزی مرغوب، دامپروری، معادن  ظرفیت های گردشگری از جمله توانمندی های لرستان است.

 

وی ادامه داد: استانم لرستان در حوزه صنعت هم حرف دارد، در بخش گردشگری با طبیعت بسیار زیبا بسیار جایگاه رشد دارد.

 

وحیدی با بیان اینکه نیروی انسانی پرتوان از دیگر توانمندی های لرستان، افزود: در لرستان آب، صنعت، سرزمین، طبیعت، معدن و… وجود داردو با تکیه بر این ظرفیت ها توسعه لرستان تحقق می یابد.

 

وی با تاکید بر ضرورت رفع مشکل بیکاری مردم لرستان، ابراز کرد: بخش زیادی از مشکلات موجود در استان ناشی از بیکاری است و باید اندیشمندان و مراجع فکری و عملی در استان باید روی این مسئله تدبیر کنند.

 

وحیدی تاکید کرد: استان با این همه ظرفیت بزرگ نه تنها نیازهای خود را برطرف کند بلکه به استان‌های دیگر کمک کند و صادرات داشته باشد؛ به تهران کمک کند.

 

 وزیر کشور از حمایت دولت از مردم لرستان خبرداد و اظهار داشت: دولت آقای رئیسی خودش را متعهد را می‌داند که با تمام توان در خدمت استان‌هایی مثل لرستان باشد که برخی کاستی‌ها گریبان گیر این استان‌ها است.

 

وی در ادامه با تجلیل از زحمات استاندار پیشین لرستان، اظهار کرد: امروز حضور یافته ایم تا استانداری را بدرقه کنیم که زحمت‌های فراوان کشیدند و لازم است از ایشان تشکر کنیم که در این ۴ سال در استان حضور داشتند و حوادث مختلفی از جمله سیل و کرونا را مدیریت کردند.

 

وحیدی با بیان اینکه همچنین امروز معارفه فرزند دیگری از این دیار کهن و بزرگ آقای زیویار را داریم که خودشان فرزند این خاک هستند، افزود: زیویار، فردی فرهیخته و با ظرفیت‌های خوب ملی و ارتباطات خوب در سطح کشور، جوان و پرانرژی و صاحب ایده هستند و آماده به یک حرکت پرشتاب ان شاء الله خواهند بود.

 

در این مراسم ضمن تکریم « سید موسی خادمی » استاندار قلرستان  «فرهاد زیویار» به عنوان استاندار جدید لرستان با حضور وزیر کشور معرفی شد.

کد خبر 1101706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha