نجف اشرف، آماده استقبال از زائران در سالروز وفات پیامبر اکرم(ص)

استانداری نجف اشرف از اجرای طرح امنیتی، خدماتی و بهداشتی ویژه ۲۸ صفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «موازین نیوز»، فائق الشمری، مسئول اطلاع رسانی آستان مقدس امام علی(ع) گفت: از آغاز هفته آمادگی های لازم برای استقبال از زائران در مراسم  سالروز وفات حضرت محمد(ص) و امام حسن(ع) انجام شده است.

 

وی افزود: آستان مقدس علوی طرح خدماتی خود را در چند محور خارج از شهر آغاز کرده است و به زائرانی که با پای پیاده به شهر نجف اشرف می آیند، خدمات ارائه می کنند.

 

فائق الشمری تاکید کرد: چهار ایستگاه خدماتی در محور جنوبی، غربی، شمالی و شرقی دایر شده است و  آمادگی‌های لجستیک دیگر نیز مانند آماده کردن وسایل حمل و نقل زائران و آماده کردن رستوران و آشپزخانه آستان برای ارائه وعده‌های غذایی نیز انجام شده است.

 

وی درباره آمادگی های بهداشتی گفت: در سایه کرونا تعدادی از کادرهای بهداشتی آماده خدمت رسانی هستند تا سلامت زائران حفظ شود و تدابیر بهداشتی رعایت شود.

 

مقداد الموسوی، فرماندهی پلیس نجف اشرف نیز تأکید کرد که دستگاه‌های امنیتی در استان یک طرح ویژه را برای مراسم ۲۸ صفر تدارک دیده اند که مکمل طرح اربعین است و در این طرح  بیست هزار نیروی امنیتی مشارکت دارند.

 

وی افزود: برای حفظ امنیت زائران این طرح به هفت محور تقسیم شده است تا ورود زائران به استان ساماندهی شود، علاوه بر اینکه استان‌های همجوار در تأمین امنیت این مراسم مشارکت دارند.

نجف اشرف سالانه میزبان میلیون‌ ها زائر عتبات عالیات است که برای مناسبت ‌های دینی به نجف اشرف می آیند.

کد خبر 1101716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha