نوزدهمین نشست دبیرخانه کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی قزاقستان برگزار می‌شود

نوزدهمین نشست دبیرخانه کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی قزاقستان با شرکت نمايندگانی از کشورهای مختلف به ویژه جمهوری اسلامی ایران در شهر نورسلطان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اين اجلاس و جلسه گروه كاری دبیرخانه کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی قزاقستان به مدت دو روز متوالی با حضور نمايندگانی از مراكز و نهادهاي بين‌المللي گفت‌وگوي دينی كشورهای مختلفی نظیر روسيه، انگليس، واتيكان، مصر، عربستان، جمهوری اسلامی ایران و ... برگزار خواهد شد.

 

در اين اجلاس دبيرخانه‌ای كه با رياست مولین آشیمبایف، رئیس مجلس سنای قزاقستان و رئیس دبیرخانه کنگره رهبران ادیان سنتی و جهانی برگزار خواهد شد، در خصوص موضوعاتي مانند مكان، تاريخ و تمهيدات لازم براي برگزاري هفتمین کنگره رهبران ادیان سنتی و جهانی و بيستمين جلسه دبيرخانه‌ای اين كنگره كه مقرر است در سال آينده برگزار شود به بحث و تبادل نظر مي‌پردازند.

 

خانم زهرا رشيدبيگی، رييس گروه گفت‌وگوی اسلام و مسيحيت ارتدكس و پروتستان به عنوان نماینده مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شرکت می‌کند.

 

اجلاس دبيرخانه‌ای كنگره رهبران اديان جهاني و سنتي قزاقستان هر سال و شوراي رهبران ديني اين كنگره هر سه سال يكبار در قزاقستان برگزار مي‌شود. هدف اصلی اين كنگره، توسعه صلح و همزيستي مسالمت آميز بين پيروان اديان در جهان است.

 

بر اساس این گزارش؛ جمهوری اسلامی ایران عضو دبيرخانه و كارگروه و شوراي رهبران ديني اين كنگره است و در اجلاس‌هاي آن مشاركت دارد.

کد خبر 1101751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha