هفته ملی کودک در استان اردبیل با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» اجرا می شود

احد زاده گفت: برنامه های هفته ملی کودک با هدف توسعه مهارت های کودکان در استان اردبیل با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» اجرا می شود.

«زعفر احدزاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: هفته ملی و روز جهانی کودک فرصت مغتنمی برای توجه به سرمایه های ارزشمند ملی که همان کودکان هستند شود.

 

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل تصریح کرد: برنامه های هفته ملی کودک با هدف توسعه مهارت های کودکان در استان اردبیل با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» اجرا می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: این کانون به عنوان متولی برنامه های هفته ملی کودک در زمینه ترسیم افق های روشن و امیدبخش برای کودکان سرزمینمان نقش اساسی دارد و تلاش خواهیم کرد با طراحی و اجرای فعالیت های مختلف زمینه ترویج موضوع های تربیتی و آموزشی را برای آنها فراهم کنیم.

 

احد زاده افزود: هفته ملی کودک از 16 تا 22 مهرماه با هدف با هدف جلب توجه والدین نسبت به اهمیت دوران کودکی، ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز برگزار خواهد شد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: روزشمار این هفته نیز با عنوان ۱۶ مهر؛ کودک، صلح، بازی و نشاط، ۱۷ مهر؛ کودک، باورهای دینی و معنویت، ۱۸ مهر؛ کودک، خانواده، آموزش و مهارت‌های زندگی، ۱۹ مهر؛ کودک، امنیت، بهداشت و سلامت جامعه، ۲۰ مهر؛ کودک، کتاب، هنر و ادبیات، ۲۱ مهر؛ کودک، هویت، میراث طبیعی و فرهنگی و ۲۲ مهر؛ کودک، رسانه و فناوری‌های نوین است.

 

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بیان کرد: امیدواریم در این هفته شاهد همیاری و همدلی سایر دستگاه های اجرایی استان در زمینه برنامه های کودک باشیم و با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا فعالیت های متناسبی را برگزار کنیم.

 

احدزاده اظهار داشت: عضویت رایگان در مراکز کانون استان، برگزاری نمایشگاه آثار اعضا و مربیان، اجرای کارگاههای تک جلسه‌ای جذاب فرهنگی، هنری، ادبی به صورت رایگان در طول هفته،برگزاری فعالیت‌های ویژه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مراکز سیارِ شهری و روستایی برای کودکانِ حاشیه‌نشین و روستایی، کاشت نهال یا گل توسط کودکان به نام بزرگان فرهنگی، هنری، ادبی، برگزاری جلسات دیدار و هماندیشی (مجازی یا حضوری) کودکان با اعضای قدیمی و موفق کانون، هنرمندان، نویسندگان و مسئولان اجتماعی، فرهنگی و سیاسیِ استان، تجلیل از فرزندان شهدای مدافع سلامت، مدافع حرم، شهدای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و یادمان شهدای کودک، اجرای طرح «صدای پای کتاب» ویژه کودکان مناطق کم‌تر توسعه‌یافته و حاشیه‌ شهری، برپایی ایستگاه نقاشی و قصه‌گویی با موضوعات و مفاهیم بشردوستی، مهرورزی، تندرستی و خانواده، برپایی جشنواره بادبادک‌ها با هدف «انعکاس شعار هفته ملی کودک و پیام کودکان از طریق بادبادک»، انجام بازی‌های حسی و حرکتی و... با موضوع: کودک، صلح، بازی و نشاط (اعضا با نیازهای ویژه)، نشست‌های کودکان و فضای مجازی «معرفی فضای مجازی، فرصت‌ها و تهدیدها»، برگزاری نشست علمی- ترویجی به صورت مجازی با موضوع کودکان دارای نیازهای ویژه برای مربیان، برگزاری نشست کنوانسیون حقوق کودک و ... از جمله اهم برنامه‌های این ایام است.

 

کد خبر 1101768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha