اجرای ۲۰۱ عنوان برنامه طی «دهه وقف»/ ۷۱ وقف جدید در خراسان جنوبی ثبت شد

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه ۲۰۱ عنوان برنامه طی «دهه وقف» در خراسان جنوبی اجرا می شود، گفت: مهمترین برنامه ها شامل ویزیت رایگان، برپایی میز خدمت، دیدار و عیادت از واقفین، برپایی نمایشگاه «همه واقف باشیم» و همایش یاوران وقف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «پرویز بخشی پور» امروز (۱۲ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه وقف اظهار داشت: اهمیت وقف اهمیت شرع است و وقف به معنای ماندگاری، ایستایی و حیات مطرح است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: با وقف استمرار و حیات ایجاد می شود و پرونده اعمال انسان با وقف بسته نمی شود و برای همیشه حساب و کتاب دارد.

 

وی با اشاره به موقوفه ملامحمدجعفر گفت: این موقوفه ۹۰۰ سال پیش به ثبت رسیده است و همچنان به عنوان یک صدقه جاریه ماندگار باقی مانده است.

 

حجت الاسلام بخشی پور به ۲۷ صفر روز وقف اشاره کرد و افزود: وقف به عدالت، مساوات و احیای دین کمک می کند و رسانه ها کمک های خوبی به وقف داشته اند ولی هنوز وقف را به خوبی تبیین و معرفی نکرده ایم.

 

مديرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در خصوص برنامه های دهه وقف گفت: دیدار با ائمه جمعه در تمامی شهرستان ها، برگزاری نشست تخصصی وقف با اصناف مختلف، انشا وقف و محافل انس با قرآن کریم از مهم ترین برنامه های این دهه است.

 

وی در ادامه بیان کرد: برنامه های مختلف دیگری از جمله ویزیت رایگان، برپایی میز خدمت، دیدار با خانواده شهدا، دیدار و عیادت از واقفین، برپایی نمایشگاه همه واقف باشیم، بهره برداری از دو ضریح در طبس و بیرجند، افتتاح و کلنگ زنی شبستان و همایش یاوران وقف طی این دهه اجرا می شود.

 

حجت الاسلام بخشی پور عنوان داشت: در مجموع به منظور بزرگداشت دهه وقف بیش از ۲۰۱ عنوان برنامه در خراسان جنوبی برگزار می شود.

 

*هزینه کرد ۳ میلیارد تومانی جهت اجرای نیات واقفین از ابتدای سال جاری تاکنون در استان

وی با بیان اینکه ۴۸۱ بسته معیشتی از ابتدای سال تاکنون از محل درآمد موقوفات مرتبط در استان توزیع شده است، افزود: در این راستا ۲ میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومان هزینه شده است و به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید ۶۲۰ بسته تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۲ میلیون تومان به بحث درمان و دارو تخصیص یافته است، ادامه داد: جهت کمک به مراکز درمانی استان 94 میلیون تومان از ابتدای سال جاری تاکنون از محل درآمد موقوفات مرتبط هزینه شده است.

 

حجت الاسلام بخشی پور بیان کرد: طرح های آرامش بهاری در ۳۷ بقعه، ضیافت الهی در ۳۱ بقعه، ایام ۱۵ خرداد در ۲۵ بقعه، بصیرت عاشورایی در ۴۰ بقعه متبرکه و ۱۶۹ روضه خانگی برگزار شده است.

 

وی در خصوص وقف های جدید عنوان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۱ وقف جدید به ارزش ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در خراسان جنوبی با نیات مختلف به ثبت رسیده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در مجموع ۳میلیارد و ۸۳۴ میلیون تومان از ابتدای سال جاری تاکنون جهت اجرای نیات واقفین و کمک به محرومین و نیازمندان هزینه شده است.

 

وی در خصوص تنظیم اسناد اولیه عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در این راستا 100 موقوفه سند اجاره صادر شده است و در بحث اسناد اجاره موقوفات و بقاع متبرکه 2هزار و ۲۸۵ قرارداد تمدید کردیم و ۲هزار و ۲۷۰ مورد بازدید میدانی از رقبات صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام بخشی پور ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ رای به نفع موقوفه و ۴ رای بر علیه موقوفه در استان صادر شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در پایان با بیان اینکه در خصوص شهدای باقریه رای به نفع موقوفه صادر خواهد شد، گفت: برای این بقعه متبرکه یک طرح جامع و کامل برای این مکان طراحی شده است که به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و امیدواریم رسانه ها بتوانند مسئولین و خیرین را برای اجرای این طرح به میدان بیاورند.

 

 

 

کد خبر 1101769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha