پتانسیل های بومی ظرفیتی برای رفع مشکلات مردم لرستان است

زیویار از تدوین برنامه جهت رفع دغدغه های مردم لرستان خبرداد و افزود: تلاش می شود از ظرفیت های بومی برای رفع مشکلات مردم استان بهره گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «فرهاد زیویار» امروز(12 مهر) در مراسم تکریم و معارفه استاندار لرستان که با حضور وزیر کشور در خرم آباد برگزار شد، گفت: تلاش می شود از فرصت خدمتگذاری برای رفع مشکلات و دغدغه های مردم استفاده شود.

 

وی افزود: با همراهی و همدلی مردم مطالبات چندین ساله مردم استان پی گیری می شود و در راستای رفع مشکلات تلاش می شود.

 

استاندار لرستان با شاره به  توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های طبیعی و خدادادی در استان لرستان، بیان کرد: بهره برداری از ظرفیت های بومی در سایه حمایت ها دولتی و تلاش و کار مضاعف مهم ترین گام در راستای رفع دغدغه های مردم استان است.

 

وی احصاء مسائل و مشکلات استان را نخستین برنامه کاری خود دانست و افزود: این برنامه با مشارکت کارشناسان در قالب سند آمایش سرزمین از قبل تهیه شده است.

 

زیویار افزود: جهت به روز آوری این سند، با مدیران ارشد استان و کارشناسان توانمند و مواجهه مستقیم با مردم رایزنی خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: با اولویت گذاری براساس ظرفیت ها در راستای رفع مشکلات و مسائل مردم استان اقدام خواهد شد.

 

استاندار لرستان ادامه داد: برنامه های جدید هم اگر بخواهد در قالب پروژه های کلان دنبال شود، حتما براساس ظرفیت های موجود استان پی گیری می شود.

 

خادمی با برشمردم برخی از این ظرفیت ها افزود: استان لرستان یکی از شاه راه ارتباطی شمال به جنوب است و می توان با رفع مشکلات شاهراه مواصلاتی غرب به شرق باشد.

 

 وی با اشاره به فراوانی آب در استان ، افزود: تکمیل سده های نیمه تمام و ایجاد سد قدرتمند در استان از مطالبات مردم است که پی گیری می شود.

 

خادمی  با اشاره به اینکه ذخایر معدتی از ظرفیت های بزرگ استان است، افزود: هم اکنون ذخایر معدنی استان خام فروشی می شود که لازم است، اقدامات اساسی در این حوزه صورت داده شود.

 

وی با اشاره به رتبه بالای پرورش دام در استان، اذعان داشت: استان لرستان از قطب های پرورش دام در کشور است و حدود 6 میلیون واحد دامی در استان پرورش داده می شود که 80 درصد آن به شکل سنتی است.

 

خادمی اظهار کرد: استان لرستان مقام پنجم را در پرورش دام دارد که در صورت حمایت بیشتر و آموزش بستر تقویت این ظرفیت بومی فراهم،  این رتبه را ارتقاء داد.

 

استاندار لرستان از حمایت از حوزه کشاورزی خبرداد و افزود: اگر پروژه های کلان در بحث کشاورزی و گیاهان دارویی و کشت گلخانه ای دنبال شود بحث تقویت حوزه کشاورزی استان محقق می شود.

 

کد خبر 1101775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha