پرداخت  ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک کشاورزی کردستان

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کردستان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال مبلغ ۹ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان زیربخش‌های مختلف کشاورزی و بازرگانی پرداخت شده است.

اسعد فهیمی مدیر شعب بانک کشاورزی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان، نقش بانک کشاورزی در تامین مالی و تحکیم امنیت غذایی، ارائه تسهیلات به متقاضیان زیربخش های مختلف کشاورزی و بازرگانی را از ابتدای امسال مبلغ ۹ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال خواند و اظهار کرد: این میزان تسهیلات به ۱۰ هزار و ۱۲۱ نفر از متقاضیان پرداخت شده است؛ که از لحاظ مبلغ نسبت به مدت مشابه پارسال به میزان ۴۹درصد رشد نشان می‌دهد.

 

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از یک‌هزارو ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است که در واقع با پرداخت این میزان تسهیلات،۸۴۰ دستگاه انواع ماشین آلات بخش کشاورزی همچون تراکتور، کمباین و دنباله بند‌ها به بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان اضافه شده است.

 

 

این مقام مسئول اضافه کرد: شعب بانک کشاورزی استان کردستان  در رابطه با تسهیل در امر ازدواج جوانان، مبلغ ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج را به ۴۵۵ نفر از متقاضیان پرداخت کرده است.

 

 

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کردستان افزود: طی این مدت، مبلغ یکهزار و ۸۴۵  میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی به ۴ طرح بزرگ شامل گاوداری ، سردخانه محصولات کشاورزی و سیلوی ذخیره گندم    پرداخت شده است. همچنین در زمینه باغداری، شعب بانک کشاورزی استان مبلغ  ۴۱۳  میلیارد ریال تسهیلات به تعداد ۲۵۶ نفر از متقاضیان باغدار استان و مبلغ ۲ هزار ۴۱۸ میلیارد ریال تسهیلات دامداری به ۳۰۸۷ نفر از متقاضیان پرداخت کرده است.

 

 

فهیمی افزود: مبلغ یکهزار و ۵۹ میلیارد ریال تسهیلات زراعت نیز به ۲۸۱۰ نفر از متقاضیان این زیربخش کشاورزی پرداخت شده است.

 

وی در ادامه از پرداخت بیش از ۱۳۳ میلیارد ریال غرامت مربوط به سال زراعی جاری توسط بانک کشاورزی خبر داد و افزود: بیش از ۲۳۱ هزار راس انواع دام و تعداد ۱۱ هزار و ۳۷۱ نفر بیمه گذار در بانک کشاورزی استان کردستان  دام‌های خود را تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی استان قرار دادند، همچنین بیش از ۴۷ هزار و ۵۱۷  بیمه نامه تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ در بانک کشاورزی استان کردستان  صادر شده است که، از مجموع بیمه نامه‌های صادر شده ۶۱۹۲ بیمه نامه در بخش باغات، ۲۸۲۶۱ بیمه نامه در بخش زراعت، تعداد ۱۱۳۷۱ بیمه نامه در بخش دام، تعداد ۱۶۳۳ بیمه نامه در بخش طیور، تعداد ۹ بیمه نامه در زیربخش آبزیان صادر شده است.

کد خبر 1101778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha