۶۵ درصد مردم جهرم در برابر بیماری کرونا واکسینه شده اند

رحمانیان گفت: تا كنون ۶۵ درصد جمعيت ۱۲ سال به بالا در این شهرستان، واكسن در نوبت اول دريافت کرده اند.

«محمد رحمانيان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: تعداد ۱۹۵ هزار و ۵۴۰ نفر جمعيت هدف واكسيناسيون در جهرم است كه تا كنون ۶۵ درصد جمعيت ۱۲ سال به بالا در این شهرستان، واكسن در نوبت اول دريافت کرده اند. 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به روند واكسيناسيون در این شهرستان، بيان كرد: تا كنون پوشش واكسيناسيون در نوبت اول در گروه های سنی ۵۰ تا ۸۴ سال، بالای ۷۰ درصد و گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال، بالای ۶۸ درصد بوده كه روند نسبتا خوبی داشته و واكسيناسيون نوبت اول گروه سنی ۲۰ تا ۳۰ سال نیز بالای ۵۰ درصد است.

 

وی با اشاره به اینکه پوشش واكسيناسيون در سالمندان بالای ۸۵ سال (۲ نوبت واكسن) نيز ۵۸ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: آمار مرگ و مير در سالمندان در پيک پنجم به دليل واكسينه شدن آنها به نسبت پيک های قبلی كم تر بوده اما شاهد فوت سالمندان بالای ۸۰ سال بوده ايم كه تنها يک دز واكسن را دريافت کرده و اقدامی برای دريافت واكسن (نوبت دوم) نداشته اند.

 

رحمانیان ادامه داد: سالمندان از گروه های پر خطر در معرض بيماری هستند كه واكسينه شدن نقش مهمي در حفظ سلامتی آنها دارد.

 

وی با اشاره به روند واكسيناسيون دانش آموزان جهرمی در رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال، گفت: تا كنون هزار و ۷۰۸ نفر از  دانش آموزان نوبت اول واكسن را دريافت كرده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: همچنين ۴۳۴ نفر دانش آموز در رده ۱۲ تا ۱۴ سال در جهرم واكسن نوبت اول خود را دريافت کرده اند.

 

 رحمانيان با اشاره به واكسيناسيون ۷۰ درصدی (نوبت اول) در شهرستان خفر گفت: شهرستان خفر تا كنون روند خوبی در امر واكسيناسيون داشته و شهروندانش مشاركت بالايی داشته اند.

 

وی با اشاره به اینکه بخش «سيمكان» شهرستان جهرم هم با پوشش ۸۰ درصدی واكسيناسيون (نوبت اول) از بخش هايی است كه مردم در دريافت واكسن همكاري بسيار خوبی داشته اند، تصریح کرد: می توان گفت زمانی جامعه به مصونیت کامل می رسد که پوشش واکسیناسیون در نوبت اول و دوم بالای ۷۰ درصد باشد.

 

رئيس دانشگاه علوم پزشكی جهرم با اشاره به اعمال محدوديت های اجتماعی برای افرادی كه واكسينه نشده اند، گفت: بر اساس دستور كميته كشوری مقابله با كرونا، براي كنترل بيماری در جامعه محدويت های كرونايی برای افرادی كه واكسينه نشده اند اعمال می شود در نتيجه برای نبود محدوديت ها و حضور فرد در مكان های مختلف جامعه انجام واكسيناسيون و داشتن کارت واکسن دیجیتال الزامی است. 

 

وی با اشاره به اینکه افراد برای داشتن كارت ديجيتال واكسن می بايست به سامانه  salamat.gov.ir مراجعه و اطلاعات خود را در آنجا وارد کنند، اظهار کرد: هم‌چنین افرادی که مسافرت خارج از کشور دارند می‌توانند از طریق همین سامانه، کارت واکسن دیجیتال انگلیسی خود را به رایگان دریافت کنند.

 

رحمانیان در پایان عنوان كرد: واکسیناسیون به معنی دریافت واکسن در یک نوبت نیست و زمانی می گوييم فرد واكسينه شده است كه ۲ نوبت واكسن را دريافت كرده باشد.

 

کد خبر 1101789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha