افتتاح و کلنگ زنی ۷ پروژه عمرانی طی «دهه وقف» در خراسان جنوبی

درخشی با بیان اینکه هفت پروژه طی «دهه وقف» در خراسان جنوبی افتتاح و کلنگ زنی می شود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در ۳۴ بقعه متبرکه خراسان جنوبی بحث عمران و آبادانی اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «محمد درخشی» امروز (12 مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت «دهه وقف» اظهار داشت: مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی و بهره وری از رقبات و موقوفات تاکیدات بسیاری دارند.

 

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در این راستا پرداختن به بحث عمران و آبادانی بقاع متبرکه و احیا و سرمایه گذاری رقبات و موقوفات از مهم ترین وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه در 34 بقعه متبرکه خراسان جنوبی طی 6 ماه اخیر بحث عمران و آبادانی اجرایی شده است، افزود: در این راستا در 15 بقعه متبرکه استان بحث توسعه و نوسازی بقاع متبرکه به متراژ یک هزار و 525 مترمربع در دستور کار قرار گرفته بود.

 

درخشی ادامه داد: طی 6 ماه ابتدای امسال در 19 بقعه متبرکه استان بحث تکمیل فعالیت های عمرانی نیمه تمام به متراژ 2 هزار و 597 مترمربع اجرایی شده است.

 

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه نذورات نقدی به شدت در دوران شیوع کرونا کاهش پیدا کرد، افزود: به لطف خداوند متعال و با کمک خیرین فعالیت های عمرانی در بقاع متبرکه تعطیل نشد.

 

وی با اشاره به بحث تهیه و تصویب پروژه های سرمایه گذاری در زمینه احیا و آبادانی رقبات طی سال جاری گفت: در این راستا مجوز توسعه پروژه های مجتمع دامپروری به ظرفیت 2 هزار راس دام و باغبانی مزرعه شوکت آباد و مجوز خرید آب از قنات جهت احیای باغات موقوفه بیرجند کسب شده است.

 

درخشی با بیان اینکه مجوز احداث ساختمان تجاری در اراضی موقوفات نهبندان و طبس طی سال جاری صادر شده است، گفت: عملیات عمرانی احداث ساختمان مسکونی با زیربنای یک هزار و 250 مترمربع در اراضی موقوفات قاین با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شده است.

 

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: ادامه احداث ۲۰ هکتار باغ گل محمدی در قاین، کاشت نهال عناب در سه و نیم هکتار از اراضی موقوفات شهرستان بیرجند و احیا و مرمت باغ و عمارت تاریخی شوکت آباد از دیگر برنامه های در دست اقدام طی 6 ماه اخیر بوده است.

 

وی با اشاره به بحث احداث نیروگاه خورشیدی عنوان داشت: امسال قرارداد احداث ۲ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس 30 کیلوواتی در بیرجند منعقد شده است.

 

درخشی به برنامه های «دهه وقف» اشاره کرد و گفت: به مناسبت بزرگداشت این دهه در بخش عمران هفت پروژه افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

کد خبر 1101791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha