لزوم ارائه کارت واکسن کرونا در ادارات خرمشهر جهت دریافت خدمات از سوی شهروندان

حیدری بر لزوم ارائه کارت واکسن کرونا در ادارات خرمشهر به منظور دریافت خرمات از سوی شهروندان تاکید کرد و گفت: برای الزام مردم به واکسیناسیون می بایست کار فرهنگی و اطلاع رسانی مناسب با استفاده از همه ظرفیت‌های محلی به ویژه سران عشایر انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محمد حیدری» امروز (دوشنبه 12 مهر) در نشست ستاد شورای سلامت و امنیت غذایی و همچنین ستاد مبارزه با بیماری کووید 19 که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی در سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه خرمشهر برگزار شد، با تاکید بر لزوم ارائه کارت واکسیناسیون در ادارات خرمشهر اظهار کرد: شهروندان برای دریافت خدمات از ادارات، شرکت‌ ها و بخش خصوصی می بایست کارت واکسن ضد کرونای خود را ارائه دهند.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر افزود: برای الزام مردم به واکسیناسیون می بایست کار فرهنگی و اطلاع رسانی مناسب با استفاده از همه ظرفیت‌های محلی به ویژه سران عشایر انجام شود.

 

وی خطاب به بخشداران تصریح کرد: بخشداران با همکاری دهیاران و معتمدین محلی ضمن اطلاع رسانی می بایست منزل به منزل از تزریق واکسن روستائیان مطمئن شوند و بخشداران بخش مرکزی و جزیره مینو با تشکیل تیم‌ های سیار 35 هزار نفر جمعیت روستایی منطقه را با کمک بسیج واکسینه کنند.

 

حیدری اولویت اصلی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا را واکسیناسیون عمومی و فراگیر عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به حضور زائران اربعین در خرمشهر، روند واکسیناسیون کرونا در این شهرستان باید با حساسیت بیشتری دنبال شود.

 

وی تزریق واکسن به جامعه هدف و دریافت کارت واکسیناسیون را ضروری خواند و عنوان کرد: به منظور ریشه ‌کنی ویروس کرونا در منطقه همه ارگان ‌های دولتی و بخش خصوصی موظف اند فقط به دارندگان کارت واکسن، خدمات ارائه کنند.

 

فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه دریافت سهمیه یارانه سوخت مرزنشینان، آرد و کود کشاورزی مشروط به ارائه کارت واکسیناسیون از سوی متقاضیان است تاکید کرد: در حوزه شهری نیز به منظور الزام مردم به تزریق واکسن، کسبه برای تمدید و صدور پروانه کسب باید کارت واکسیناسیون خود و اعضای خانواده را ارائه دهند.

 

وی اضافه کرد: همچنین کارخانجات فعال در شهرک صنعتی، تاسیسات دریایی، نیشکر و شرکت‌های فولاد نیز ملزم به واکسینه پرسنل خود هستند.

 

حیدری جمع آوری زباله ‌های شهری و تجمع کارگران شهرداری خرمشهر را یکی از مشکلات اساسی این شهر دانست و بیان کرد: مشکلات بهداشتی خرمشهر ناشی از عدم جمع آوری زباله بر کسی پوشیده نیست لذا ضرورت دارد برای حل مشکل جمع آوری زباله از سطح این شهر با کمک دستگاه‌های مرتبط اقدامی اساسی و جدی صورت بگیرد.

 

در ادامه نیز «مهرداد پاریان ‌زیتونی» از فعالیت پنج مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان خرمشهر خبر داد و ابراز کرد: برای تزریق واکسن به گروه‌های هدف 26 اکیپ در خرمشهر فعالیت می کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان به واکسیناسیون عمومی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تاکنون در شهرستان خرمشهر 54 درصد از گروه سنی 70 تا 80 سال، 50 درصد گروه سنی 40 سال و 27 درصد گروه سنی 18 سال واکسن ضد کرونایی را دریافت کرده اند.

 

وی همچنین با اشاره به شوری آب شهرستان خرمشهر اذعان کرد: به طور میانگین 93 درصد آب آشامیدنی روستایی و شهری خرمشهر از نظر میکروبی مطلوب است.

 

همچنین «فرهاد دربندی‌ پور» در این نشست با بیان اینکه مشکلات مالی از عوامل عمده اخلال در کار کارگران خدمات شهری شهرداری خرمشهر است تصریح کرد: عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری، ناشی از کمبود نقدینگی است که موجب اعتراضات و تجمعات پی در پی آنها و در نتیجه انباشت زباله در سطح خرمشهر شده است.

 

سرپرست شهرداری خرمشهر خاطر نشان کرد: با تامین حقوق کارگران این شهرداری در تلاش هستیم تا روند خدمات رسانی به مردم خرمشهر بهبود یابد.

 

«حسین عبیداوی» نیز با بیان اینکه خرمشهر به صورت شبانه روز به 115 هزار متر مکعب آب نیاز دارد اظهار کرد: سهمیه خرمشهر از آب غدیر 90 هزار مترمکعب در شبانه روز است اما اکنون فقط 75 هزار متر مکعب آب در شبانه روز از این خط برداشت می‌شود.

 

سرپرست اداره آبفای خرمشهر از صدور مجوز احداث 2 واحد آب شیرین کن در این شهرستان خبر داد و یاد آور شد: به زودی عملیات اجرایی این دو واحد آب شیرین کن آغاز خواهد شد.

 

کد خبر 1101822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha