علامه حسن‌زاده آملی عمرش را در راه دین و انقلاب سپری کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: علامه حسن‌زاده آملی شخصیتی تأثیرگذار و عمرش را در راه تبلیغ دین اسلام و انقلاب سپری کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در مراسم بزرگداشت ارتحال علامه حسن‌زاده آملی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مهدیه سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ذکر صالحان و یاد صلحا به انسان‌ها ارزش و قوت می‌دهد.

 

 

وی با بیان اینکه داشتن کرامت, نشان‌دهنده قدرت نفسانی و ظرفیت فردی بوده که به مقاماتی دست یافته است، افزود: زمانی‌که ما در محضر امام زمان و معصومان نیستیم به علما و بزرگانمان نگاه کرده چراکه اینها کرامت داشته و می‌توانند الگوی رفتاری‌مان باشند.

 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه نحوه زندگی، رفتار و سلوک بزرگان و علما درس‌آموز است، تصریح کرد: شخصیت وارسته و شایسته در درجات عالی انسانی منحصر به علما و روحانیت نیست چراکه در قشرهای دیگر نیز از جمله کارگران، بزرگان زیادی داریم.

 

 

وی با بیان اینکه اولیا و انسان‌های شایسته زیادی در تخت فولاد اصفهان مدفون است، افزود: الگوگیری از سیره و زندگی بزرگان، انسان را به سعادت می‌رساند.

 

 

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی به روایتی از امام زین‌العابدین(ع) پرداخت و بیان کرد: اگر ديديد كسى ظاهرالصلاح است و در گفتارش دم از پارسايى مى‌زند و در حركات و رفتارهايش اظهار فروتنى مى‌كند، بپاييد كه فريبتان ندهد؛ چراکه بسيارند كسانى كه به سبب ضعف و سستى در انديشه و بزدلى، دستشان از دنيا و ارتكاب حرام‌هاى آن كوتاه است. اينان دين را دام دنيا كرده‌اند و  اگر ديديد از خوردن مال حرام خوددارى مى‌كند، بپاييد كه شما را نفريبد؛ چراكه اميال و خواهش‌هاى مردم گوناگون است.

 

 

وی اضافه کرد: مرد به تمام معنا مرد، آن مردى است كه هواى نفسِ خود را پيرو فرمان خداوند گرداند و توانايی‌هايش را در راه رضاى خدا به كار گيرد. ضعف و خوارى همراه حق را، از عزّت و قدرت توأم با باطل، به عزّت و قدرت ابدى نزديک‌تر ببيند و بداند كه رنج و سختی‌هاى اندكى را كه در دنيا تحمّل مى‌كند، او را به نعمت پاينده می‌كشاند، اين است آن مرد، نيكو مرد. پس به دامان او چنگ زنيد و راه و روش او را سر مشق خود كنيد و در درگاه پروردگارتان به او توسّل جوييد؛ چراکه هيچ دعايى از او ردّ نمى‌شود و هيچ يک از خواهش‌هاى او بى‌پاسخ نمى‌ماند.

 

 

وی با بیان اینکه امروز همه ما در جلسه بزرگداشت ارتحال یک استاد، معلم، فیلسوف، مجتهد و عالم ربانی شرکت کرده‌ایم، افزود: علامه حسن‌زاده آملی شخصیتی تأثیرگذار و عمرش را در راه تبلیغ دین اسلام و انقلاب سپری کرد و اهل شهرت نبود.

 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در بخش پایانی سخنان خود به بازگویی خلاصه‌ای از شیوه زندگی و داستان جان‌گداز تیرباران کردن جنازه‌‏ امام حسن(ع) و قیام امام حسین(ع) پرداخت و یادآور شد: این راه باید همواره تداوم داشته باشد.

کد خبر 1101860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha