حماسه آفرینی امیر محققی در اختیار نسل جوان قرار داده شود

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم گرامیداشت سرتیپ محققی گفت: امیدواریم تمام لحظات حماسه آفرین امیر محققی در طول دفاع مقدس به تصویر کشیده شود و به عنوان یک میراث گرانبها در اختیار نسل جوان قرار داده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی در مراسم گرامیداشت امیر سرتیپ دوم خلبان منوچهر محققی، شجاعت، صلابت و ایثارگری، اخلاص، اقتدار و ولایت مداری و شهادت طلبی را از مهم ترین ویژگی‌های آن شهید دانست و گفت: هر کس این خصایص والا را داشته باشد پیش خدا عزیزتر است و امیر محققی الحق والانصاف به این خصایصی که اشاره شد آراسته بود.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه شهید محققی خلبانی صادق، شجاع، با شهامت، پر صلابت و ولایت مدار بود، ادامه داد: این خلبان شجاع 182 مورد پرواز برون مرزی داشت و در دوران دفاع مقدس با هر پرواز خود را برای شهادت عرضه می‌کرد، گرچه شهید نشد اما قطعا ثواب شهید را برده است چرا که به افتخار جانبازی در این راستا نائل شد.

وی با یادآوری این که شهید محققی رکورددار پرواز جنگی برون مرزی و هشت سال دفاع مقدس است، اضافه کرد: این کارهای بزرگ فقط از عهده انسان‌های بزرگ بر می‌آید و آدم‌های کوچک نمی‌توانند این حماسه‌های بزرگ را رقم بزنند.

حسنی خاطرنشان کرد: دریافت نشان فتح درجه 2 توسط امیر محققی از سوی فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی)، ثمره مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر وی در همه این دوران با شکوه است و لیدری 40 فروند از 140 فروند جنگنده در عملیات با شکوه کمان 99 گوشه‌ای از رشادت های آن اسطوره بی بدیل است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه به دلیل شجاعت و رشادت های این خلبان در زمان حیات وی خیابانی در شهر تبریز به پاس قدردانی از زحمات بی‌نظیرش به نام وی نامگذاری شده بود، عنوان کرد: چون او یادگار دفاع مقدس و مردی خستگی ناپذیر بود و پس از هر پرواز جنگی سوار هواپیمایی دیگر به ادامه ماموریت می‌پرداخت و این نشان از غیرت، دینداری، وطن‌پرستی، سبک، تخصص و الگو بودن وی بود.

وی ادامه داد: امیدواریم تمام لحظات حماسه آفرین امیر محققی در طول دفاع مقدس به تصویر کشیده شود و به عنوان یک میراث گرانبها در اختیار نسل جوان قرار داده شود؛ پاسداشت این عزیزان باعث می‌شود که ایرانی با صلابت ومقتدر داشته باشیم و دشمنان حساب کار خود را بکنند و بدانند این مملکت سرشار از نفراتی همچون امیر محققی است.

 این مراسم با حضور امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان جانشین نیروی هوایی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا و جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش در مسجد امام صادق کوی انقلاب نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

کد خبر 1101896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha