پوستر کنگره ملی شعر« عقیق و ارغوان» در ایلام رونمایی شد

پوستر کنگره ملی شعر اربعین در آیینه اقوام ایرانی با عنوان«عقیق و ارغوان» با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و جمعی از مسئولان در شهرستان مهران رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در این مراسم، اظهار کرد: قرار گرفتن دبیرخانه اجرایی کنگره ملی عقیق و ارغوان در شهرستان مهران، موجب خرسندی است و  امید است که این کنگره به بهترین شکل ممکن کمی و کیفی برگزار شود.

 

« عمران خودآموز» تصریح کرد: آثار ارسالی به کنگره ملی عقیق و ارغوان پس از تفکیک بر اساس زبان ها و گویش های مختلف، داوری و مراسم اختتامیه این کنگره در روزهای پایانی آبانماه ماه  برگزار می شود و از برگزیدگان با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی تجلیل به عمل می آید.

 

وی با ذکر اینکه شعر عاشورایی محور اصلی شعر آیینی در تمام گویش ها و زبان ها در پهنه ایران زمین است، یادآور شد: بدون شک ابزار توانمند و فاخر شعر نقش اصلی را در حفظ، صیانت و انتقال میراث جاودانه و معنوی حماسه حسینی ایفا کرده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: این کنگره با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  به میزبانی این استان برگزار می‌شود.

 

خودآموز تصریح کرد: این کنگره از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با هدف معرفی ابعاد گوناگون حماسه اربعین حسینی، تبلیغ و تعمیق سیره امام حسین(ع)، ترویج فعالیت‌های فرهنگی و ادبی با محوریت پیاده‌روی اربعین حسینی و قدردانی از سرایندگان آثار ادبی در حوزه فرهنگ عاشورایی است.

 

وی محورهای کنگره امسال را شامل اربعین حسینی و حماسه عاشورا و با زبان‌ها و گویش‌های مختلف بلوچی، ترکی، خراسانی، خوزی، سمنانی، عربی، فارسی(به استثنای فارسی معیار)، کُردی، گیلکی، لری، لکی، مازنی و مرکزی عنوان کرد.

کد خبر 1101969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha