مراسم عزاداری شام شهادت امام حسن مجتبی (ع) در عنبرآباد برگزار شد 

شامگاه امشب ۱۳ مهرماه مراسم عزاداری شام رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع ) با حضور ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) در جوار قبور شهدای گمنام شهر عنبرآباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب ۱۳ مهرماه مراسم عزاداری شام رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع ) با حضور ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) در جوار قبور شهدای گمنام شهر عنبرآباد برگزار شد.


حجت الاسلام «محمود بهروزه» در این مراسم ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه دهه پایانی ماه صفر، گفت: طبق روایتی، در مصائبی که در دنیا مبتلا می شوید مصیبت جانگداز نبودن پیامبر اعظم (ص) بزرگترین مصیبت محسوب می‌شود.


مدیر حوزه علمیه عنبرآباد افزود: ما باید حواسمان باشد که همچون شخصی به نام "جناده" امام فروشی نکنیم و این همان معرفت حقیقی است که می‌تواند قابل استفاده باشد.


وی با مهم برشمردن برگزاری مجالس روضه اهل بیت (ع)، خاطرنشان کرد: این مجالس می‌تواند دست ما را در دست اهل بیت (ع) قرار دهد و اگر غیر این باشد بلاهایی سرمان می آید که باور کردنی نیست.


حجت الاسلام بهروزه بیان کرد: از هر سو که بنگریم الگویی زیباتر از زندگی اهل بیت (ع) نخواهیم یافت بنابراین تا می توانیم باید از این الگو های ناب در راستای بهتر زندگی کردن استفاده کنیم.


این استاد حوزه علمیه ابراز کرد: از مصادیق منش و رفتار زندگی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) داشتن زهد، گذشت، انفاق و عبادت است که ما به عنوان شیعه از آن باید الگوبرداری کنیم.


وی اظهار کرد: گذشت می‌تواند درجه انسان را بالا ببرد و در محیط خانواده نیز اجرای سبک زندگی را موفق تر خواهد کرد.


حجت الاسلام بهروزه عنوان کرد: طبق سیره ائمه اطهار (ع)، در بخشش و انفاق باید بهترین ها را بخشش کرد و این الگویی از سیره امام حسن مجتبی (ع) است.


مدیر حوزه علمیه عنبرآباد در خاتمه تاکید کرد: امروز الگوی عبادی اهل بیت (ع) پیش روی ما است تا از آن بهره ببریم نه این که آن را فراموش کنیم.

کد خبر 1102125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha