​ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کشور

نیکزاد گفت: بنیاد مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی احداث می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «اکبر نیکزاد» شب گذشته(سه شنبه 13 مهر) با اشاره به سهم بنیاد مسکن در ساخت مسکن ملی اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئولیت ساخت 200 هزار واحد مسکونی در روستاها را بر عهده دارد و خوشبختانه این کار در چندین سال اخیر به نحو احسن در حال انجام است.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در راستای جهش تولید مسکن و تحقق وعده رئیس جمهور محترم مبنی بر ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن مقرر شد ما در شهرهای زیر 100 هزار نفر نیز 200 هزار واحد مسکونی احداث شود که در مجموع بنیاد مسکن در شهرهای زیر100 هزار نفر و روستاها 400هزار واحد مسکونی احداث می کند که اکثر این واحدها با محوریت مردم انجام می شود.

 

وی افزود: امروز توفیق حاصل شد مهمان مردم خونگرم و ولایتمدار گلستان باشیم و در جریان این سفر از چندین پروژه مهم در گلستان بازدید شد.

 

نیکزاد بیان کرد: تعدادی از خانواده ها به صورت غیرمجاز و غیرفنی در مخزن سد وشمگیر که نیاز به آبگیری دارد واحدهای مسکونی خود را احداث کرده و در آن مکان اسکان داشتند که علاوه بر کمبود امکانات رفاهی برای این خانواده ها، شرکت آب منطقه ای گلستان نیز برای آبگیری سد با مشکل مواجه بود.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: مدتی قبل مسئولان شهرستانی و استانی دست به دست یکدیگر دادند تا مشکل این دسته از ساکنان را حل کنند که در همان منطقه و در درون روستا زمینی با کاربری مسکونی تفکیک شد و به صورت رایگان در اختیار این خانواده ها قرار گرفت تا بتوانند به این مکان جا به جا شوند.

 

 وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این واحدها در قالب 60 واحد انجام شد که طی بازدیدی که امروز داشتیم حدود سه واحد به مرحله اتمام و بهره برداری رسیده و اکثر واحدها نیز در مرحله سقف متوقف شده چراکه وام و بلاعوض پرداختی کفاف اتمام پروژه را نمی داد.

 

نیکزاد تأکید کرد: با برنامه ریزی انجام شده مقرر شد متمم وام در اختیار این خانواده ها قرار گیرد تا این واحدهای مسکونی قابل سکونت باشد که برآورد می شود عملیات اجرایی این واحدها تا دو ماه آینده به اتمام برسد و آب منطقه ای نیز بتواند آبگیری سد وشمگیر را انجام دهد.

 

 

کد خبر 1102141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha