برگزاری عزاداری سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)

مراسم عزاداری سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی (ع) روز سه‌شنبه ۱۳ مهر به همت کانون فرهنگی هنری وفا در محوطه باز مسجد جامع روستای شوراب کبیر برگزار شد.

«شهربانو يزدانی چم حيدری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: در این مراسم عزاداران با رعایت فاصله اجتماعی هم‌نوا با مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت (ع) به سینه زنی پرداختند و برای رحلت جانکاه پیامبر اسلام (ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) عزاداری کردند.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «وفا» مسجد جامع روستای شوراب کبیر از شهرستان سامان ادامه داد: محوطه مسجد جامع روستای شوراب کبیر در این شب محل حضور مردم و جوانان در مراسم عزا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بود.

 

وی ابراز کرد: رسول اکرم (ص) در هنگام مبعوث شدن به رسالت، یک جامعه کاملا منحط را تحویل گرفت که از نظر مسائل رفتاری، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در جهالت به سر می برد.

 

يزدانی چم حيدری اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) مسئله معاد و بازگشت به سوی خدا را برای مردم مطرح کرد و آنها متوجه شدند که حیات آنها پس از مرگ نیز ادامه دارد و در عالم آخرت باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

 

وی گفت: یکی از دلایلی که پیامبر اکرم (ص) توانست در جامعه جاهلی عرب تحول عظیم ایجاد کند، این بود که رفتار آن حضرت با گفتار ایشان مطابقت داشت، پیامبر اسلام (ص) فقط مردم را امر به نیکی نمی‌کرد بلکه خود نیز در انجام کارهای نیک پیشقدم بود.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «وفا» مسجد جامع روستای شوراب کبیر از شهرستان سامان با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام به عنوان یک رهبری سیاسی باید الگویی برای رهبران سیاسی باشد، افزود: همه باید به رفتار و سیره پیامبر توجه کنیم و رفتار و سیره ایشان را در زندگی خود ساری و جاری کنیم.

 

کد خبر 1102149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha