مراسم وداع با محرم و صفر همراه با نوای گرم مداحان برگزار شد

بهارلویی گفت: مراسم عزاداری و وداع با محرم و صفر همراه با نوای گرم مداحان و سخنرانان مجرب با رعایت پروتکل های بهداشتی به همت کانون فرهنگی هنری مهرپویان شهر یانچشمه برگزار شد.

«حمزه بهارلویی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: مراسم عزاداری و وداع با محرم و صفر همراه با نوای گرم مداحان و سخنرانان مجرب با رعایت پروتکل های بهداشتی به همت کانون فرهنگی هنری مهرپویان شهر یانچشمه برگزار شد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مهرپویان مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) شهر یانچشمه ادامه داد: مراسم وداع با محرم و صفر به مناسبت رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام رضا (ع) برگزار شد.

 

بهارلویی گفت: مراسم وداع با محرم و صفر از روز ۱۲ مهر با مداحی صادق صالحی آغاز شده و تا ۱۳ مهر با مداحی حجت کبیری و ۱۴ مهر با مداحی حسین عرب ساعت ۲۰ و ۳۰ در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) شهر یانچشمه ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه مراسم عزاداری حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، افزود: در برگزاری مراسم عزاداری فاصله گذاری اجتماعی و استفاده مستمر عزاداران از ماسک، توزیع اقلام بهداشتی، سینه زنی و زنجیرزنی بدون جابه‌جایی و برگزاری مراسم حداکثر در ۲ ساعت از برگزاری مراسم عزاداری مورد تاکید است.

 

بهارلویی خاطرنشان کرد: واقعه جانگداز کربلا قلب همه مسلمانان و مؤمنان به خدا را جریحه دار ساخت که هر روز این داغ بیشتر می شود و ملت های جهان با برپایی مراسم متنوع سوگواری یاد و خاطره امام حسین (ع) و واقعه کربلا را گرامی می دارند و این فرصتی است برای تحقق وحدت میان مسلمین و آزادگان جهان که همه به مظلومیت فرزند پیامبر و قیام ایشان علیه ظلم و گمراهی بنی امیه و یزید اذعان دارند.

 

وی افزود: رسیدگی به وضع نابسامان جهان اسلام با الهام از تعالیم اسلام و قیام عاشورا و با نگرشی واقع‌بینانه و بصیرت عالمانه ضروری است تا کرامت انسانی و آزادی از دست رفته توسط استعمارگران غربی و عوامل مزدور آنان در منطقه باز گردانده شود.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مهرپویان مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) شهر یانچشمه با اشاره به مظلومیت ملت‌های مستضعف، اظهار کرد: تنها راه نجات، دفاع از مبارزات حق طلبانه آنان با الهام از مکتب امام حسین (ع) است.   

 

کد خبر 1102150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha