امروز جنگ در عرصه اقتصادی ادامه دارد

یوسفی نژاد با اشاره به رشادتهای خانواده های ایرانی و جوانان این مرز و بوم در جبهه های نبرد حق علیه باطل گفت :پیشرفت های امروزمان را مرهون فداکاری های شهدا و جانبازان این سرزمین هستیم اما این جنگ در عرصه اقتصادی همچنان ادامه دارد.

«ابوالقاسم یوسفی نژاد » امروز (چهارشنبه، 14 مهر ) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درانزلی اظهار داشت: آنروزها که دشمن به ما حمله کرد از لحاظ زیر بنایی ارتش و نیروی نظامی مشخص و منسجمی نداشتیم و نیمی از کشورهای دنیا با حمایت از دشمن در برابر ایران صف آرایی کردند. در این جنگ تحمیلی اگر ا ملی مردم دیندار کشورمان نبود در همان روزهای ابتدایی دچار شکست و انحطاط می شدیم.

   

مدیر کل گمرک انزلی و ناظر گمرکات استان گیلان گفت: ما تمدنی بزرگ و ملتی رشیدیم که با از خود گذشتگی دشمن را به عقب راندیم و تا پایان جنگ به پیشروی در داخل خاک دشمن ادامه دادیم، در حالیکه در این انقلاب نوپا  از لحاظ امکانات و تجهیزات جنگی در مضیقه بودیم به همت جوانانمان پس از هشت سال جنگ، در سلاح  ها و ادوات جنگی به خودکفایی رسیدیم.

 

وی ادامه داد: ما با تکیه بر فداکاری ها و از خودگذشتگی های جوانان این آب و خاک در جبهه های نبرد حق علیه باطل توانستیم کشور را از دست متجاوزین نجات دهیم و از آن زمان تاکنون در حالت دفاعی قرار داریم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بخش های مختلف اقتصادی می جنگیم خاطر نشان کرد: همان دشمنانی که به صدام کمک می کردند همان ها امروز در مقابل ما هستند با این تفاوت که اکنون ما کشور قدرتمندتری هستیم و در مسائل اقتصادی توانسته ایم قدم های بزرگتری برداریم.

 

یوسفی نژاد تصریح کرد: با وجود آنکه تحریم ها در سالهای اخیر فشار زیادی بر مردم ما تحمیل کرده است با استقامتی مثال زدنی توانستیم بر شرایط فائق آییم.

 

وی افزود: باید به نحوی با لغو این تحریم ها و رایزنی های سیاسی و افزایش توان واحدهای تولیدی از رانت جلوگیری کنیم و به پیشرفت دست یابیم و به عنوان قدرت اقتصادی در دنیا مطرح شویم.

 

وی تاکید کرد: باید باور کنیم اقتصاد یک علم است و بدنبال آزمایش موارد مختلف نباشیم بلکه باید با شایسته سالاری و اصلاح و بازنگری در قوانین و مقررات گذشته اجازه دهیم بخش خصوصی به فعالیت خود ادامه دهد.

 

یوسفی نژاد با بیان اینکه سیاست غلط ریشه های اقتصاد را می خشکاند اذعان‌کرد: اولویت همه ما در بخش های مختلف رفاه مردم است و این مستلزم تغییر قوانین گذشته است.

 

وی تاکید کرد: مبارزه با رانت خواران و کسانی که از جیب مردم استفاده می کنند باید در اولویت قرار گیرد و شفافیت وجود داشته باشد در غیر اینصورت ما نمی توانیم در تامین رفاه مردم موفق باشیم.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که با دستمال کثیف نمی توان شیشه را تمیز کرد خاطرنشان کرد: دولت و قوه قضائیه می بایست با تخلفات برخورد کنند.

کد خبر 1102152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha