وقف می تواند مروج فرهنگ اسلامی و دینی در جامعه باشد

حجت الاسلام کرمی گفت: وقف می تواند مروج فرهنگ اسلامی و دینی در جامعه باشد و با تقید به این فرهنگ می توان بسیاری از معضلات پیش آمده از تهاجم فرهنگی را با این سنت حسنه حل و فصل کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشارکت مردم در مسئله وقف زمینه حل بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی را فراهم می کند و باید این سنت حسنه را بیش از پیش مورد توجه قرار داد.

 

حجت الاسلام مختار کرمی ادامه داد: همزمان با روز دوشنبه ۱۲ مهر ماه آغازین روز دهه وقف روزشمار فعالیت های دست اندکاران سنت حسنه وقف اعلام شد و تلاش خواهیم کرد تا زمینه ترویج این فرهنگ در جامعه مهیا شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: آغازین روز دهه وقف از دوشنبه 12 مهرماه با عنوان وقف، رسانه، تکریم واقفان خیر اندیش، سه شنبه 13 مهرماه با عنوان وقف، ترویج فرهنگ قرآن، عترت و مهدویت، چهارشنبه 14 مهرماه، وقف خدمات فرهنگی و اجتماعی به جامعه، پنجشنبه 15 مهرماه وقف، بقاع متبرکه ترویج فرهنگ زیارت خواهد بود.

 

حجت الاسلام  کرمی عنوان کرد: جمعه 16 مهرماه با عنوان وقف کاهش آسیب های اجتماعی، شنبه 17 مهرماه با عنوان وقف توسعه فرهنگی و تمدن اسلامی، یکشنبه 18 مهرماه با عنوان وقف توسعه آموزش و پژوهش و حمایت از نخبگان و موسسات دانش بنیان، دوشنبه 19 مهرماه با عنوان وقف سلامت و بهداشت جامعه، سه شنبه 20 مهرماه با عنوان وقف استغال و تولید و چهارشنبه 21 مهرماه با عنوان وقف جمعی توسعه مشارکت های اجتماعی آخرین روز دهه وقف است.

 

وی اظهار داشت: امیدواریم با حضور و مشارکت عموم مردم در احیا این سنت حسنه بتوانیم بسیاری از مسائل جامعه را با فرهنگ وقف رفع کنیم.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: وقف می تواند مروج فرهنگ اسلامی و دینی در جامعه باشد و با تقید به این فرهنگ می توان بسیاری از معضلات پیش آمده از تهاجم فرهنگی را با این سنت حسنه حل و فصل کرد.

کد خبر 1102182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha