تردد دلهره آور شهروندان از پل خاتم الانبیاء شیروان

پل خاتم الانبیاء واقع در مسیر کمربندی شیروان که روزانه محل تردد بسیاری از خودروهای سبک و سنگین است، لرزش های آن ترس و وحشت در دل شهروندان انداخته است.

خبرگزاری شبستان - خراسان شمالی - شیروان؛ پل خاتم الانبیاء واقع در مسیر کمربندی شیروان در سال 86 مورد بهره برداری قرار گرفت که با گذشت اندک زمان 14 سال، هنگام تردد خودروهای سبک و سنگین، لرزش های پل، وحشت را در دل شهروندان دوچندان کرده به طوری که آنان خواستار ایجاد مسیر فرعی جدید برای تردد خود هستند.

 

یکی از شهروندان شیروان که خودروی سنگین دارد، می گوید: هر روز برای حمل بار از مقصد شیروان به بجنورد از این پل عبور می کنم که هنگام تردد لرزه های بسیاری را احساس می کنم گویا این پل امنیت عبور ندارد.

 

«مجتبی خان باغانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: این روزها زمزمه ترک برداشتن این پل، نبود امنیت و احساس خطر بیشتر از هر زمان دیگری به گوش می رسد که با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در مسیر جاده آسیایی و ترددهای بی شمار و نبود مسیر دیگری به غیری از این پل برای تردد خودروهای سنگین انتظار می رود مسئولان مربوطه موضوع را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی هم گفت: از سال گذشته تاکنون که زمزمه هایی مبنی بر لرزیدن پل و ترس شهروندان به گوش رسید با حضور مسئولان و کارشناسان مربوطه چندین بازدید صورت گرفت که متوجه ایجاد ترک هایی در کوره میانی پل شدیم.

 

«غلامرضا هوائی» ضمن انتقاد شدید از کم کاری شهردار گذشته شیروان اظهار کرد: شهرداری شیروان بسیاری از کارها از جمله این پل را به خاتمه نرساند که برای اولین بار به دلیل تعلل های زیاد شهرداری جهت حل این مشکل، پرونده پل کمربندی خاتم الانبیاء به قوه قضاییه ارسال و رسما اعلام کردیم چنانچه اتفاقی بیفتد این آقایان مسئول مقصر اصلی هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: اینک در سایر استان ها و شهرستان ها پل هایی با قدمت 100 سال هستند که تاکنون چنین مشکلی نداشته و ندارند ولی این پل در طراحی و ساخت ضعف داشته که پس از گذشت 14 سال از عمر آن دچار ترک هایی شده که عدم رسیدگی به آن جان شهروندان را به خطر می اندازد.

 

هوائی اضافه کرد: چرا عادت کرده ایم خطاهای گذشته را در طول کار فراموش کنیم؟ ۱۴ سال از ساخت پل گذشته  که این عمر کوتاهی است و حتما از بازرسی و مقام های مربوطه می خواهم با عوامل دخیل در ساخت این پل که دچار مشکل شده برخورد شود چرا که جان مردم به صورت جدی در خطر است و طی دو هفته دیگر حتما مشکل حل خواهد شد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی با اشاره به اهمیت موضوع و برگزاری جلسات متعدد با دفتر فنی استانداری در این خصوص گفت: به شهردار جدید این شهر تاکید می شود این موضوع را در اولویت قرار داده و بنده شخصا پیگیری خواهم کرد.

 

استاندار خراسان شمالی هم با اشاره به درخواست فرماندار این شهر در خصوص رفع مشکل این پل گفت: با توجه به قرار گرفتن پل خاتم الانبیاء کمربندی شیروان و تردد روزانه بسیاری از خودروها از این مسیر، بحث ایمنی بسیار مهم است و با جدیت دنبال می شود.

 

«محمدعلی شجاعی» اظهار کرد: اینک با توجه به وضعیت فعلی پل و خطرآفرین بودن طی هفته آینده با ایجاد مسیر جدید فرعی تا اطلاع ثانوی به هیچ وجه تردد از این مسیر صورت نگیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: اینک برای رفع حل مشکل این پل 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با توجه به اهمیت موضوع تامین اعتبار صورت خواهد گرفت.

 

 

شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی واقع در مسیر جاده آسیایی و 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار گرفته است.

 

 

 

کد خبر 1102185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha