برنامه امنیتی ویژه حشد شعبی برای مراسم ارتحال حضرت محمد(ص) در  نجف اشرف

حشد شعبی با اشاره به برنامه امنیتی ویژه مراسم رحلت حضرت محمد(ص) در نجف اشرف اعلام کرد:۴۵۰۰ نیروی حشد شعبی برای حمایت از زایران و ارایه خدمات به آنها مشارکت دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المعلومة، سرلشکر علی الحمدانی، فرمانده عملیات الفرات الاوسط  درباره جزئیات برنامه امنیتی ویژه مراسم رحلت پیامبر اکرم(ص) در نجف اشرف، گفت: چهار هزار و 500 نفر از نیروهای حشد شعبی برای حفاظت از این مراسم و حمایت و ارایه خدمات به زایران مشارکت دارند.

 

الحمدانی گفت: این نیروها در برنامه ایجاد امنیت مراسم ارتحال پیامبر اکرم(ص) در حرم امیرالمومنین(ع) در نجف اشرف مشارکت دارند. این نیروها از پایان مراسم اربعین در کربلای معلی در چهار محور مستقر شدند.

 

وی ادامه داد: نیروهای حشد شعبی با هماهنگی فرماندهی پلیس و هوانوری ارتش و پلیس فدرال، عملیات پیشگیرانه و شناسایی در محورهای الدیوانیه به سمت نجف و حلة و کربلا به سمت حرم امام علی(ع) و محور شهر نجف اشرف انجام داده اند.

 

فرمانده عملیات الفرات الاوسط گفت: از پنج هواپیما برای بررسی زمین و دوربین های حرارتی به منظور موفقیت برنامه این مراسم استفاده می شود.

 

الحمدانی افزود: حشد شعبی تعدادی از موکب های خدماتی و پزشکی را در این محورها مستقر کرده است. علاوه براین، تیپ 4، 11، 21،  26 و تیپ دوم در ارایه خدمات امنیتی و اطلاعاتی مشارکت دارند.

 

میلیون ها زایر از شهرهای مختلف عراق و کشورهای عربی و اسلامی امروز چهارشنبه (14 مهر 1400) سالروز رحلت حضرت محمد(ص) را برگزار می کنند. استان نجف اشرف برنامه امنیتی و خدماتی را برای استقبال از زایران آماده کرده است.

کد خبر 1102268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha