کانون های مساجد ظرفیتی بزرگ در حوزه فرهنگ و هنر هستند

مدیرکل فرهنگ و هنر اسلامی لرستان با اشاره به گستردگی کانون های مساجد در محلات مناطق شهری و روستایی، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیتی بزرگ در حوزه فرهنگ و هنر هستند.

« احمد حسین فتایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه هنری، اظهار داشت: باید از ظرفت گسترده کانون های فرهنگی هنری مساجد برای ارتقای فعالیت های فرهنگی و هنری بهره گرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به گستردگی کانون های مساجد در سطح مناطق شهری و روستایی، افزود: هدفمند شدن فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد می تواند بستر ارتقای فرهنگی  جامعه باشد.

وی با بیان اینکه کانون های مساحد باید طلایه داران فرهنگ و هنر باشند، خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی وهنری مساجد ظرفیتی بسیار بزرگ در حوزه فرهنگ است که باید از آن به خوبی استفاده کنیم.

فتایی با اشاره به اهمیت کیفی گرایی در حوزه فرهنگ و هنر، افزود: در این راستا باید در میان جوانان و نوجوانان مسجدی باید استعدادیابی شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان مسجدی، طلایه داران هنر متعالی و هنر انقلابی خواهند شد، خاطرنشان کرد: چه بسیار استعدادهای بالقوه‌ای در مساجد هستند که اگر بالفعل شوند هنرمندانی شایسته خواهند شد.

 فتایی با اشاره به انعقاد تقاهم نامه همکاری بین  دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: جهت اجرای مفاد این تفاهم نامه در استان ما بین معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و ستاد کانون های مساجد استان هم تفاهم نامه ای منعقد شده است.

وی بیان کرد: در قالب این تفاهم نامه دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد با تاکید بر حفظ فرهنگ و ارزش های هنر ایرانی اسلامی، در سطح مناطق روستایی و عشایری کشور با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، اقدام به برگزاری تئاتر زنده( خیابانی) و پخش فیلم سینمایی بصورت سیار نماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: اعتیاد و امید به پاکیزگی آن، امید به ازدواج و تشکیل خانواده، عدم مهاجرت از روستا به شهر و معرفی معضلات شهری، امید به فعالیت و رفع بیکاری، امید به کار آفرینی و اشتغال زایی، معرفی فضای مجازی و معرفی محاسن و معایت آن و ایجاد انگیزه در ادامه تحصیل( به ویژه دختران) جهت کسب جایگاه اجتماعی در جامعه از موضوعات و محتوای تئاتر خیابانی است.

 

کد خبر 1102283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha