برگزاری مراسم دهه آخر صفر در ۳۹۰ بقعه متبرکه گیلان

حجت الاسلام علیزاده اعلام کرد: امسال مراسم دهه آخر صفر با رعایت پروتکل های بهداشتی در ۳۹۰ بقعه گیلان برگزار می شود.

حجت الاسلام «ستار علیزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت اظهار کرد: با توجه به بهبود وضعیت کرونایی در گیلان مراسم عزاداری دهه پایانی صفر همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه گیلان نیز برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری دهه پایانی صفر در 180 بقعه متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی در سال گذشته، گفت: امسال مراسم دهه آخر صفر با رعایت پروتکل های بهداشتی به دو صورت مجازی و حضوری در  390 بقعه گیلان برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه امسال همایش «لبیک یا رسول الله» در برخی بقاع متبرکه  شاخص استان برگزار می‌شود، گفت: بقاع متبرکه دارای صحن و فضای باز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مراسم عزاداری حضرت رسول اکرم(صلی الله) را برگزار می کنند.

 

علیزاده افزود: قرائت زیارت از بعید حضرت رسول اکرم(صلی الله) در 190 بقعه متبرکه برگزار می شود که نیمی از این مراسم بدون مستمع و با پخش از طریق شبکه های اجتماعی صورت می گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: زیارت ضریح بقاع متبرکه و توزیع نذری همچنان تا زمان برطرف شدن خطر کرونا از سوی ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا ممنوع است.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان گفت: برخی از ادارات اوقاف شهرستان از محل عواید موقوفات دارای نیت منطبق با اطعام در دهه پایانی صفر، اقدام به طبخ و توزیع غذای نذری بین نیازمندان و مراکز خیریه می کنند.

 

وی اذعان کرد: بقاع متبرکه مجری مراسم حضوری قرائت از بعید حضرت رسول اکرم(صلی الله) و مراسم عزاداری امام حسن(علیه السلام) و امام رضا(علیه السلام) که نزدیک به 200 بقعه متبرکه هستند قبل از برگزاری مراسم ضدعفونی می شوند.

 

حجت الاسلام علیزاده تاکید کرد: بیشترین و بهترین نوع رعایت پروتکل های بهداشتی در هیئت های عزاداری صورت می گیرد که کاهش بیماران کرونایی بعد از مراسم عزاداری محرم بیانگر این امر است.

کد خبر 1102352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha