آرامش بشر را علوم انسانی و دینی فراهم می کند

زلفی گل گفت:آسایش بشر را رشته های علوم طبیعی وعلوم انسانی و دینی آرامش بشر را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محمد علی زلفی گل»، وزیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تودیع و معارفه دانشگاه امیر کبیرضمن گرامیداشت یاد شهدای سلامت و خداقوت به پرسنل درمانی گفت:به همه هم میهنان که به واسطه ویروس کرونا عزیزانشان را از دست داده اند عرض تسلیت دارم و برای هم وطتنان آرزوی سلامتی و نشاط دارم.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود:تغییر ذات پیشرفت است، مدیری یا مسئولی جایگزین شود، امر طبیعی است.جایگزینی مسئولان و مدیران به صورت منطقی را باید به فال نیک گرفت.

 

وی ضمن قدرانی از رئیس سابق دانشگاه امیر کبیر افزود: آقای معتمدی شخصیتی کاملا شناخته شده است و زحمات و تیم همراه او را قدر می دانیم و تشکر می کنیم.

 

وی با بیان اینکه علم، فناوری و تکنولوژی برای رفاه و سلامت بشر است گفت: رفاه بشر با آسایش و آرامش فراهم می شود. علم برای این است تا انسان با صحت و سلامت زندگی کند با این دیدگاه به نقش رشته های علمی اشاره می توان کرد.

 

وزیر علوم تحقیقات و فناوری بیان کرد:هر کدام از رشته های علمی را یک تکیه از این پازل ببینیم و جدا از هم نبینیم. آسایش بشر را رشته های علوم طبیعی، علوم انسانی و دینی آرامش بشر را فراهم می کند. انسان باید کنترل های درونی و بیرونی را برای زندگی کردن داشته باشد.

 

زلفی گل گفت:در وزارت علوم و بهداشت باید علوم را یکپارچه ببینم و اگر اینگونه نبینیم شخصیت کاریکاتوری است. باید شرایطی ایجاد شود هر کسی بر اساس علاقه خود رشته را انتخاب کند. شرایطی ایجاد شده که شغل آینده تعیین کننده نوع رشته انتخاب کننده است.

 

وزیر علوم تحقیقات و فناوری بیان کرد:یکی از اشتباهات سیاست گذاری  نظام آموزشی بحث واگرایی است. نباید رشته های علوم وزارت خانه ها جدا باشد. مگر می شود رشته پزشکی را از رشته مهندسی جدا کرد. حتما باید دربحث کلان توجه ویژه داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه بهره وری از امکانات از داشته های خود داشته باشیم گفت: بحث خام فروشی تنها در زمینه مادی مطرح نیست اگر نتوانیم استعدادهای دانش آموزان و جوانان را در حد شان آن ها رشد دهیم خامم فروشی است.

 

زلفی گل تاکید کرد: وقتی این همه کویر و نور خورشید داریم چرا نتوانیم نور خورشید را با سیستم های جدید ذخیره کنیم، این ها وظیفه وزارت علوم را سنگین کرده است. باید کویر را یک فرصت بدانیم و پروژه های کلانی تعریف کنیم که نوع نگاه متفاوت باشد.

 

وی بیان کرد:باید به فکر مزیت های ایجادی باشیم و مزیت های ایجاد کنیم که الان وجود ندارد و فرصت های جدید را مهیا کنیم، بهتر از دانشگاه، پژوهشگاه، پارک های علم و فناوری در این زمینه نداریم.

کد خبر 1102395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha