مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) با حضور هیئت های مذهبی برگزار می شود

حجت الاسلام محمد کرمی گفت: فردا هم زمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) مراسم عزاداری و سینه زنی با حضور قریب ۱۵ هیئت مذهبی در مرکز شهر قلعه گنج برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «محمد کرمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تسلیت مناسبت های پایانی ماه صفر به ویژه فرارسیدن شهادت امام رضا (ع)، گفت: فردا هم زمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) مراسم عزاداری و سینه زنی با حضور قریب ۱۵ هیئت مذهبی در مرکز شهر قلعه گنج برگزار می‌شود.


سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قلعه گنج افزود: با توجه به شرایط موجود این مراسم با رعایت کامل نکات بهداشتی و مخصوصا فاصله اجتماعی در فضای باز اجرا می شود.


وی یادآور شد: از ابتدای دهه پایانی ماه صفر تاکنون هر شب در محلات سطح شهر، از سوی هیئت های مذهبی مراسم عزاداری همراه با سخنرانی و مداحی در حال برگزاری است.


حجت الاسلام کرمی بیان کرد: در آستانه ورود به دهه پایانی ماه صفر با هدف برنامه ریزی برای بزرگداشت این ایام، ۳ نشست از سوی این اداره با حضور هیئت های مذهبی شهرستان و همچنین با حضور طلاب و روحانیون به صورت مجزا برگزار شد.


این مقام مسئول ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه های پایانی ماه صفر، اجرای طرح کمک مومنانه در روستاهای شهرستان بود که با محوریت امامان محله و روحانیون اجرا شد.


وی ادامه داد: به منظور اجرای این طرح به کمک امامان محله و روحانیون کمک های مردمی و خیرین جمع آوری شده و در قالب بسته های معیشتی در بین نیازمندان ساکن روستاها توزیع شد.


حجت الاسلام کرمی عنوان کرد: ۲۳۸ عدد بسته معیشتی هر یک به ارزش ۵۰۰ هزار تومان شامل مایحتاج ضروری نیازمندان تهیه و توزیع شد.

 
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قلعه گنج اظهار کرد: همچنین با هدف حمایت از هیئت های مذهبی شاخص سطح شهرستان به ۷ هیئت مذهبی کمک های نقدی شد.


وی اضافه کرد: با همکاری و همراهی کانون خادمیاران رضوی پرچم حرم مطهر رضوی در بین هیئت های مذهبی گردانیده شده و خادمیاران رضوی حامل پرچم مطهر رضوی به عیادت بیماران بستری در بیمارستان رفته و بسته های تبرکی در بین آنها توزیع کردند.


حجت الاسلام کرمی یادآور شد: هم زمان با اربعین حسینی اداره تبلیغات اسلامی با همراهی هیئت های مذهبی در مسیر کاروان پیاده روی جاماندگان حسینی به سمت بقعه متبرکه امامزاده سید ابوالقاسم اقدام به راه اندازی ۱۵ موکب بین راهی و خدمت رسانی به عزاداران حسینی کرد.


این مقام مسئول در خاتمه عنوان کرد: علاوه بر این نیز این اداره میزبان عزاداران حسینی از ۳ شهرستان همجوار شهرستان قلعه گنج در محل بقعه متبرکه امامزاده سید ابوالقاسم بوده و ۱۲ هزار پرس غذای گرم نیز توزیع کرد.

کد خبر 1102414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha