مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) در عنبرآباد برگزار شد

شامگاه امشب ۱۴ مهرماه مراسم شب شهادت امام رئوف، در مسجد امام رضا (ع) حسین آباد عنبرآباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب ۱۴ مهرماه مراسم شب شهادت امام رئوف، در مسجد امام رضا (ع) حسین آباد عنبرآباد برگزار شد.


حجت الاسلام «حسین فضیلتی نیا» در جمع عزاداران رضوی، گفت: این که چه کاری انجام دهیم که امام رضا (ع) از ما راضی شود باید دغدغه ما به عنوان شیعه ایشان باشد چون ما غالبا انتظارات خودمان را از آن حضرت مطرح می‌کنیم.
 

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد افزود: طبق روایتی از امام رضا (ع)، اولین نکته ای که آن حضرت روی آن بسیار تاکید دارد، پیرامون عقل و خرد است زیرا دینداری که از عقل خود استفاده نکند سود و خیری در او برای دیگران نیست.


وی ابراز کرد: کارهای ما در زندگی باید عقلانی پیش رود و از خرافه، سحر و جادو پرهیز شود.


فضیلتی نیا اظهار کرد: انتظار دوم آن امام همام از ما، رفق و مدارا با مردم بوده که همان گره گشایی از کار ایشان است.


این کارشناس دین ادامه داد: رفق و مدارا در سیره امام رضا (ع) موج می‌زند و تمام وجود ایشان گره گشایی از مردم بود، ما همیشه فکر می‌کنیم دولت ها و کمیته امداد باید کار کنند بلکه گره‌گشایی، انفاق و بار از دوش مردم برداشتن وظیفه همه است آنهم ما به اندازه توانی که داریم.


وی عنوان کرد: سومین چیزی که امام مهربانی از ما انتظار دارند، عمل‌گرایی است چون گاهی اوقات ما تصورمان نسبت به دین، فصلی است یعنی گاهی به دلیل یک شب شادی خدا را کنار می‌گذاریم و این خطرناک است.


حجت الاسلام فضیلتی نیا در خاتمه با بیان این مطلب که در کشور ما اسراف زیاد شده و بحث اسراف در جامعه جدی است، تصریح کرد: چهارمین انتظاری مهم امام رضا (ع) از ما، مسئله اعتدال در برخوردها است، در رابطه با اهل بیت (ع) نباید اهل غلو و اهل کوتاهی باشیم.

کد خبر 1102428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha