استقبال ماسالی‌ها از شهید تازه تفحص شده/ شهر بار دیگر بوی شهید گرفت

همزمان با شب شهادت امام رضا(ع) شهر ماسال میزبان شهید تازه تفحص شده شهید«محمود حسرتی» است.

خبرگزاری شبستان_ماسال، مائده فلاحتکارضیابری: دست‌نوشته‌هایشان را ورق می‌زنم، کلمه به کلمه، خط به خط می‌خوانم و توقف می‌کنم، نفس تازه می‌کنم و می‌اندیشم و دوباره ورق می‌زنم و باز می‌خوانم «جهاد دری از درهای بهشت است که خدواند آن را بر اولیای برگزیده‌اش می‌گشاید.»

 

هر سطر از دل‌نامه‌های شهدا بوستانی سرخ است که اگر بگشایی، گل‌هایی می‌بینی که آن را می‌بویی و می‌چینی مانند مرگ با عزت از زندگی ذلت‌بار، شرافتمندانه‌تر است ... تابع ولایت فقیه بودن، هیهات من‌الذله که شعار همه شهدای هشت سال دفاع مقدس بود.

 

همه برگ‌های وصیت‌نامه شهدا را که ورق می‌زنی گویی مشاهده می‌کنی که با نام امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) گره خورده است، امروز شک نداریم که صاحبان این نوشته‌های خونین همان اولیای برگزیده‌ای بودند که دروازه بهشت را بر خود گشوده، یافتند.

 

حال دوباره شهر بوی شهید به خود گرفته است، شهیدی از جنس شهدای دفاع مقدس، شهیدی که نخستین شهید شهرستانش بود اما 41 سال از مفقود بودنش می‌گذشت و سرانجام در شب شهادت امام مهربانی‌ها مهمان شهرش شد، مهمانی که میزبانان سالیان سال مشتاقانه منتظر آمدنش بودند.

 

امشب شهرستان ماسال میزبان شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس، شهید «محمود حسرتی» بود، شهیدی که پس از 41 سال به دیار خود بازگشت و باعث شد تا اشک شوق در چشمان پدر و برادرانش حلقه زند.

 

آری امشب، ماسال مهمانی از بهشت داشت، مهمانی که زندگی با برکتی داشت، با مرگ خود عزت و سربلندی را به ایران اسلامی هدیه داد و برکت شهادتش همچنان ادامه دارد.

 

 

مردم ولایتمدار ماسال امشب در جای جای این شهر با شور و هیجان بالا از این شهید والامقام استقبال کردند، در وهله نخست مراسم وداع با شهید حسرتی در مسجد جامع شاندرمن با حضور خانواده این شهید بزرگوار و عموم مردم برگزار شد.

 

یکی از حاضرین در این مراسم اظهار کرد: شهادت آرزوی هر مؤمنی است اما شهادت نصیب کسانی می‌شود که شهیدوارانه زندگی کردند.

 

وی با بیان اینکه همزمان با شب شهادت امام رضا(ع) قسمتمان شد تا میزبان این شهید بزرگوار باشیم و از مراسم برگزار شده فیض ببریم افزود: ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم و ذره‌ای از آرمان‌های شهدا فاصله نگیریم.

 

این بانوی شاندرمنی گفت: هنوز مادران زیادی منتظر برگشت پیکر فرزندانشان هستند و به چند تکه استخوان از بدن فرزندشان راضی هستند تا انتظارشان به اتمام برسد و این ارزش‌ها نباید فراموش شود.

 

 

یکی از جوانان ماسالی تصریح کرد: ورود پیکر مطهر شهید حسرتی به شهرمان مانند استشمام رایحه بهشت است و باید شکر این نعمت را به جا آورد و توجه کرد که شرکت در مراسم استقبال تجدید عهد و پیمانی است که همه ما با آنها بسته‌ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: حال که توفیق میزبانی از این شهید بزرگوار نصیبمان شده است، باید خارج از هرگونه مسائل همه تلاش خود را برای خدمتگذاری به شهید و بیان واقعیت درباره وی داشته باشیم تا هم جایگاه واقعی آنها حفظ شود و هم خشنودیشان حاصل شود چرا که همه افراد جامعه نسبت به شهدا دارای تکلیف هستند.

 

خوشا آنان که پاک شدند و به کاروان شهادت پیوستند و هم‌اکنون از زلال احساس حضرت دوست سیراب هستند.

کد خبر 1102433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha