همه دستگاه ها موظف شدند زمین‌های خود را در اختیار ساخت مسکن قرار دهند

شاکری با بیان اینکه همه دستگاه ها، وزارت جهاد کشاورزی و حتی وزارت راه و شهرسازی موظف شدند زمین‌های خود را در محدوده شهر‌ها در اختیار ساخت مسکن قرار دهند، گفت: حتی برای شهرک سازی هم خارج از محدوده پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی شب گذشته (چهارشنبه 14 مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه از اعضای شورای عالی مسکن انتظار داریم حضور مؤثر و تعیین کننده در خدماتی که برای تولید میلیونی مسکن نیاز هست داشته باشند، گفت: متأسفانه وزیر اسبق راه و شهرسازی، تمام شیرازه این حرکت را برهم زد و مسکنی که قرار بود دو تا سه ساله تحویل دهیم، ۱۵ تا ۲۰ سال است که هنوز هم تحویل داده نشده است.

 

شاکری با اشاره به اینکه صندوق ملی مسکن باید سه ماه پس از ابلاغ قانون تشکیل شود که تاکنون یک ماه از آن می‌گذرد، گفت: این زمان بندی بسیار مهم است و اگر این زمان بندی برهم بریزد تمام تعهدات زیر سؤال می‌رود.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه قرارداد ساخت مسکن باید با شرکت‌های سازنده انجام شود نه با انجمن، گفت: اگر می‌گوییم انجمن‌ها برای مذاکره بیایند به این دلیل است که تسهیلات، فضای ساخت و تحرک ایجاد کنند. ما اگر قیمت منطقی در نظر نگیریم و اگر ساز و کار قراردادی و حقوقی را درست نبندیم مثل بعضی از تعاونی‌ها می‌شود که در ابتدا مقرر بوده خانه‌ای در شأن مردم تحویل دهند، ولی در آخر خانه‌ای تحویل می‌دهند که نه محوطه سازی دارد، نه زیرساخت دارد و بدون کولر، کابینت و آسانسور تحویل مردم می‌دهند.

 

شاکری با بیان اینکه یکی از پیش بینی‌هایی که در قانون جهش تولید مسکن شده، حذف کردن قیمت زمین از بهای تمام شده مسکن است تا بتوانیم افراد را توانمند کنیم که تنها در هزینه ساخت قبول تعهد کنند، گفت: اگر بتوانیم حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه ساخت را تسهیلات دهیم، برای دهک‌های مختلف اتفاق بزرگی است و باید دست به دست هم دهیم و یک مسکن بدون منت به مردم بدهیم.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه دستگاه ها، وزارت جهاد کشاورزی و حتی وزارت راه و شهرسازی موظف شدند زمین‌های خود را در محدوده شهر‌ها در اختیار ساخت مسکن قرار دهند، گفت: حتی برای شهرک سازی هم خارج از محدوده پیش بینی شده است و برای اولین بار برای مستنکفین از این دستور پیش بینی اعمال قانون کردیم.

 

شاکری با بیان اینکه  برای بانک‌هایی که سهم خودشان را ندهند ۲۰ درصد مبلغی که پرداخت نکردند را سازمان امور مالیاتی جریمه می‌کند و دستگاه‌هایی که زمین‌ها را تحویل ندادند موضوع انفصال از خدمت هم برای افراد پیش بینی شده است، گفت: امسال قرارداد ساخت با دستگاه‌های سازنده و همچنین خانوار‌های حائز شرایط بسته خواهد خواهد شد.

کد خبر 1102510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha