۶ وقف جدید در طول یک سال گذشته در جهرم به ثبت رسیده است

قریب زاده گفت: ۶ مورد وقف جدید با نیت تامین جهزیه زوجین بی بضاعت، تامین مسکن، احداث حسینیه و ... در یک سال گذشته در شهرستان جهرم ثبت شده است.

«بیژن قریب زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم گفت: وقف از نمونه کارهای نیک و ماندگار و صدقه جاریه‌ای است که اهمیت آن در قرآن کریم و احادیث و روایات مورد تاکید فراوان قرار گرفته و پرداختن به سنت حسنه وقف، موجبات سعادت دنیا و آخرت را فراهم می‌آورد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جهرم با اشاره به اینکه از تاریخ ۲۷ صفر المظفر تا تاریخ ششم ربیع الاول به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است، افزود: موقوفات به عنوان امانات در اختیار ادارات اوقاف بوده و تکلیف شرعی و قانونی ایجاب می‌کند، برابر مفاد وقف‌نامه و نیات واقف، نسبت به اجرای عمل وقف اقدام شود.

 

وی با اشاره به اینکه هر گونه اقدام خارج از مفاد وقف‌نامه مسئولیت شرعی به همراه دارد، بیان کرد: بنابراین اجرای صحیح نیات واقفین از اولویت‌های اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

 

 قریب زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جهرم به عنوان متولی موقوفات، برابر مفاد وقف‌نامه و نیات واقفین و تحت تدابیر و نظارت نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اقدام به اجرای نیات واقفین می کند.

 

وی گفت: در شهرستان جهرم با توجه به سبقه عمیق فرهنگی و مذهبی، عمده نیات واقفین مربوط به عزاداری و اطعام مومنین در مناسبت‌های مذهبی، از جمله محرم و صفر و ماه رمضان بوده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جهرم با اشاره به اینکه در یک سال گذشته اطعام یک صد هزار نفر از عزاداران در مناسبت های مذهبی انجام شده است، بیان کرد: همچنین ثبت 6 مورد وقف جدید با نیت تامین جهزیه زوجین بی بضاعت، تامین مسکن، احداث حسینیه و ...از عملکرد این نهاد بوده است.

 

وی اجرای نیات با موضوع مذهب، اجرای نیات با نیت مدارس علوم دین، اجرای نیت جهت مساجد، اجرای نیات جهت طلاب، اجرای نیات با موضوع خیریه، هزینه کرد و نیت عمرانی جهت امامزادگان و بقاع متبرکه  و جذب اعتبارات دولتی و عمرانی جهت اماکن مذهبی را از دیگر فعالیت های این نهاد برشمرد.

 

قریب زاده همچنین از دیگر اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جهرم را اخذ تعداد ۶۰ مورد حکم قضایی له موقوفات و تشکیل 200 پرونده ثبتی جهت اخذ سند مالکیت رقبات موقوفات در طول یک سال گذشته انجام شده است، افزود: صدور و تمدید احکام 200 هیات امناء اماکن مذهبی، اعزام مبلغین جهت مناسبت‌های مذهبی به تعداد 151 مُبلغ، تجدید و تنظیم اسناد اجاره 400 موقوفه، برگزاری مسابقات قرآنی مرحله شهرستان با حضور تعداد صد نفر از متسابقین، مشارکت خیرین جهت احداث و تکمیل و مرمت اماکن مذهبی عنوان کرد.

 

وی  اجرای نیات حفظ عین موقوفات، غبار روبی 47 بقعه متبرکه، برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی «بصیرت عاشورایی»، «ضیافت الهی»، «یاس نبوی» و ... در اماکن مذهبی، سرمایه گذاری و تکمیل پروژه‌های عمرانی و نگهداری رقبات عرصه و اعیان وقف پنج هزار متر مربع، فراهم کردن مقدمات سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید بر روی رقبات و باغات عرصه و اعیان وقف به مساحت صد هکتار از جمله این فعالیت ها توسط اوقاف جهرم برشمرد.

 

کد خبر 1102567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha