برگزاری آیین پاسداشت ایثارگران ادیان توحیدی در شیراز

«بهشتیه کلیمیان» شیراز در سالروز شهادت رضا (ع) در سالروز شهادت رضا (ع) به پاسداشت ایثارگران، جانبازان و شهدای هشت سال دفاع مقدس ادیان توحیدی استان فارس مراسمی برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «بهشتیه کلیمیان» شیراز، در سالروز شهادت رضا (ع) به پاسداشت ایثارگران، جانبازان و شهدای هشت سال دفاع مقدس ادیان توحیدی استان فارس، پذیرای همایون سامه ‌یح نجف ‌آبادی، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، داریوش مهرابی، مسئول ادیان توحیدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، خسرو قدس، رئیس انجمن زرتشتیان شیراز و تنی چند از ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا بود.

«همایون سامه‌ یح نجف‌آبادی» در این آیین که بر آرامگاه «اسحاق تیزابی»، از شهدای کلیمی شیراز برگزار شد، گفت: جایگاه شهدا از هر دین و آئینی نزد خدا والا و یکسان است.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهیدانی همچون «اسحاق تیزابی» و دیگر شهدای میهن، در مقابل گلوله دشمنان برای دفاع از میهن سینه سپر کردند.

وی اضافه کرد: شهدا، آزادگان و ایثارگران از پیروان هر دینی که بودند با از خودگذشتگی برای میهن ایثارگری کردند و با کمال میل به پاسداری از میهن برخاستند.

«خسرو قدس»، نیز در این آیین گفت: شهدا باعث افتخار ایرانیان و ایران ‌دوستان هستند و باید به دور از عقیده و باور و دینی از این مرز و بوم نگاهبانی کنیم.

رئیس انجمن زرتشتیان شیراز افزود: آرامش امروز ما به پاس جان ‌فشانی شهداست و تمام مذهب ها باید در دفاع از میهن یکپارچه باشند.

«امیرعلا سالاری»، رئیس انجمن کلیمیان شیراز نیز در این مراسم عنوان کرد: جامعه کلیمیان ایران با جان فشانی شهدایی مانند شهید «تیزابی» در پاسبانی از مرزها و آرمان‌های انقلاب کوشا بودند.

«داریوش مهرابی»، مسئول امور پیروان ادیان توحیدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز گفت: باید همواره یاد ایثارگری و جان فشانی شهدا را زنده نگاه داریم و این انتقال ارزش و آرمان به نسل آینده وظیفه تمامی ماست.

کد خبر 1102618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha