دوری از توحید و ولایت علت گرفتاری و مشکلات انسان است

حجت الاسلام احمدی گفت: علت گرفتاری و مشکلات انسان دوری از توحید و ولایت است و مسیر نجات انسان، مسیر توحید و ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام «قنبرعلی احمدی» امروز(۱۵مهر)در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت رضا (علیه السلام )که در مصلی شهرستان نور با حضور خیل عظیم خادمیاران و مسئولان کانون های خدمت رضوی نور و مسئولان شهری برگزار شد، اظهار کرد: نجات انسان از مشکلات دنیوی و اخروی آیین و رسم مسلمانی است و علت گرفتاری و مشکلات انسان دوری از توحید و ولایت است و مسیر نجات انسان، مسیر توحید و ولایت است.

 

امام جمعه شهرستان نور با اشاره به اینکه همه ما باید خادم الرضا (علیه السلام) باشیم افزود: ما نباید تنها به پوشیدن لباس پرافتخار خادمی اکتفا کنیم بلکه باید رفتار، کردار و تمام زندگی ما رنگ و بوی امام رضایی داشته باشد.

 

احمدی در بخشی از سخنان خود به پویش «ایران خانه حضرت رضا(ع)» اشاره کرد و گفت: جایگاه امامت جایگاه رفیعی است و امام ملکوت و جبروت عالم را مدیریت می کند زیرا امام ولی الله و تجلی اسم اعظم الهی است.

 

وی تاکید کرد: خادم باید جایگاه خود را بشناسد و الگوی مناسبی برای جامعه و مظهر رأفت، مهربانی، توحید، عبودیت و ولایت پذیری باشد.

 

حجت الاسلام احمدی مشهود بودن دو مسئله توحید و ولایت را در زندگی خادم مهم دانست و افزود: بهترین اسباب برای دستیابی به توحید اهل بیت(علیهم السلام) هستند و برای دستیابی به توحید باید متصل به اهل بیت و ولایت باشیم.

 

به گزارش شبستان،در پایان این مراسم مداحان اهل بیت(علیهم السلام) به مدیحه سرایی و  ذکر مصائب اهل بیت به خصوص امام رضا (علیه السلام )پرداختند.

کد خبر 1102623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha