پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) جامع کامل همه ارزش‌های الهی هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه همه ارزش‌های هستی از وجود پیامبر اکرم (ص) طلوع کرده است گفت: پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) جامع کامل همه ارزش‌های الهی هستند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان به مناسبت ماه صفر در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخته و گفت: اگر ما بخواهیم پیامبر اکرم(ص) را تعریف کنیم که چه کسی بود هیچ راهی نداریم جز اینکه به قول دانشمندان علم منطق تعریف جامع و مانع داشته باشیم.

وی افزود: وجود مبارک رسول خدا(ص) و اهل‌بیت ایشان به طور کامل جامع همه ارزش‌های الهی بودند و چیزی از ارزش ها کم نداشتند و خالی از تمام صفات معمولی و بی ارزش بودند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شخصیت پیامبر اسلام(ص) در آیات قرآن، نهج‌البلاغه و سپس در روایات اهل بیت(ع) تبین شده است، عنوان کرد: خداوند در متن قرآن نجات مردم را وابسته به وجود پیامبر(ص) معرفی می‌کند. اهل بهشت از طریق ایشان بهشتی می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم، بیان کرد: خداوند می‌فرماید من از آدم تا خاتم هیچ پیامبری نفرستادم مگر اینکه آنها را مسخره کردند و گفتند مجنون، دیوانه یا جادوگر است. پیامبر اسلام از دشمنان خود بسیار آزار دیدند هیچ پیامبری به اندازه ایشان آزار ندیدند.

وی با استناد به روایتی از امام صادق(ع) اظهار کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند روز قیامت اولین کسی که وارد قیامت می شود من هستم، وقتی قیامت برپا می شود سکوت بر آن حاکم می‌شود اولین کسی که خداوند اجازه میدهد سخن بگوید من هستم. خداوند می فرماید ای پیامبر من تو سخن بگو. پیامبر دو دست خود را بالا می برد با یک دست قرآن را بلند می کند و با یک دست امیرمومنان امام علی(ع)، حضرت فاطمه(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را می‌گیرد و می‌فرماید خدایا امت من پس از مرگ من این قرآن را به پشت سر خود انداختند به حلال و حرام، عبادات و آیات قرآن توجه نکردند. بین آنها و قرآن من فاصله افتاد. از این امت من بپرس پس از مرگ من با این دو چه کردند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همه ارزش‌های هستی از وجود پیامبر طلوع کرده است. افزود: پیامبر(ص) می فرمایند خداوند پس از ولادت مرا تربیت کرد، من مستقیم تربیت شده خداوند هستم هرچه از ارزش‌های تربیتی که خداوند به من عطا کرد من آن را به امیرمومنان امام علی(ع) دادم.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان خاطرنشان کرد: هر کس نزد پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) زانوی ادب نزده بسیار دچار خسارت شده است. هر کس پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) او را قبول کند زنده شده و هر کس آن را رد کند همچون مردگان است.

کد خبر 1102634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha