اختتامیه طرح اوقات فراغت توسط کانون آيت الله کاشانی فرخ شهر برگزار شد

شاه قلیان گفت: در آیین اختتامیه طرح غنی سازی اوقات فراغت با عنوان «مدرسه، مسجد، تابستان» که با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط کانون آيت الله کاشانی فرخ شهر برگزار شد، از فعالان این کانون ها تجلیل شد.

«مهدی شاه قلیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: در آیین اختتامیه طرح غنی سازی اوقات فراغت با عنوان «مدرسه، مسجد، تابستان» که با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط کانون آيت الله کاشانی فرخ شهر برگزار شد، از فعالان این کانون ها تجلیل شد.

 

مدير کانون فرهنگی هنری آيت الله کاشانی از مسجد امام حسن مجتبی (ع) فرخ شهر ادامه داد: قالب کلاس های اوقات فراغت تابستان ۱۴۰۰ به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا در فضای مجازی برگزار شد.

 

وی بابیان اینکه کلاس های طرح غنی سازی اوقات فراغت با عنوان «مدرسه، مسجد، تابستان» در رشته های قرآنی فرهنگی، علمی و هنری برگزار شد افزود: در حوزه، هنری رشته های گلیم بافی و چرم دوزی؛ در حوزه علمی، رشته های ریاضی، فیزیک و زبان و در حوزه قرآنی رشته های روخوانی، مداحی، سرود، تجوید، حفظ قرآن، بینش سیاسی و احکام برای خردسالان، نوجوانان و جوانان در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار شد.

 

شاه قلیان با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان در ایام تابستان، تصریح کرد: امسال ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» را با همکاری معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورشی آموزش و پرورش برنامه ریزی و اجرا کرد.

 

مدير کانون فرهنگی هنری آيت الله کاشانی از مسجد امام حسن مجتبی (ع) فرخ شهر ادامه داد: از اهداف عمده این طرح پیوند بیشتر مدرسه، مسجد و خانواده و همچنین جذب حداکثری نوجوانان و جوانان می‌توان نام برد که نیازمند همکاری دو نهاد مدرسه و مسجد است، همچنین از دیگر اهداف این طرح می‌توان به شناسایی، رشد و پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری محلات و در نهایت ایجاد نشاط و افزایش سطح مهارت‌های اجتماعی اشاره کرد.

 

وی با تاکید بر محوریت امام جماعت و فعالان فرهنگی و تکیه بر بستر ظرفیت‌های محلات در برگزاری این طرح، اضافه کرد: مخاطب این طرح اعضای کانون فرهنگی هنری آيت الله کاشانی فرخ شهر بودند.

 

وی ادامه داد: در بخش عمومی سه شبستان، «فرهنگ» که شامل رواق‌های نور، کتاب، رسانه، همدلی، شبستان «دانش» شامل رواق‌های قلم و ترنج و شبستان «نوآوری» شامل رواق های نوآوری و کارآفرینی و در حوزه فعالیت‌های مراکز ویژه، برگزاری طرح شنبه‌های کتاب، سه شنبه‌های تکریم با محوریت تکریم از مادران شهدا و مادران دارای چهار فرزند و بیشتر، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، نهج البلاغه خوانی و انس با صحیفه سجادیه، بزرگداشت ایام غدیر، اجرای میدانی گروه‌های سرود و نمایش و طرح قرآنی ۱۴۵۵ و جشنواره‌های مرتبط با این بخش در نظر گرفته شده بود.

 

شاه قلیان، در خصوص برش استانی طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ اظهار کرد: امسال طرح قرآنی ۱۴۵۵ با شعار «قرآن، امید، زندگی» در ۲ بخش جشنواره و پیامکی با محوریت حفظ موضوعی قرآن کریم پیگیری و هم به صورت مجازی و هم به صورت حضوری اجرا می‌شود.

 

مدير کانون فرهنگی هنری آيت الله کاشانی از مسجد امام حسن مجتبی (ع) فرخ شهر ادامه داد: جذب و ساماندهی، آموزش و پرورش استعدادها و کارکرد تربیتی و اعتلای فضیلت ‌ها از جمله اهدافی است که در ستاد غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان دنبال می‌شود.

 

وی افزود: بیشترین فعالیت و برنامه‌ های کانون فرهنگی هنری آيت الله کاشانی از مسجد امام حسن مجتبی (ع) فرخ شهر امسال به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد.

 

شاه قلیان افزود: این طرح‌ها در قالب شبستان فرهنگ شامل رواق نور، کتاب، رسانه، همدلی و دانش، شبستان هنر شامل رواق قلم و ترنج، شبستان نوآوری شامل رواق کارآفرینی و نوآوری، طرح شنبه‌های با کتاب، طرح سه‌شنبه‌های تکریم با محوریت مادران شهدا، محافل انس با قرآن و صحیفه سجادی، نهج‌البلاغه خوانی و اجرای میدانی گروه‌های هنری در مناسبت‌های ویژه ایام تابستان به اجرا درآمده است.

 

کد خبر 1102661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha