توزیع بیش از ۱۹۰ هزار بسته معیشتی  به برکت وقف در گلستان

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: به برکت وقف در سیل و کرونا و در قالب کمک مومنانه بیش از ۱۹۰ هزار بسته معیشتی در استان گلستان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» ظهر امروز(جمعه ۱۶ شهریور) در جمع نمازگزاران گرگان با گرامیداشت دهه وقف اظهار کرد: وقف یک نوع صدقه جاریه است و در موضوعات مختلف اعم از اماکن مذهبی، حوزه های علمیه، حوزه های دانش بنیان، ازدواج و اشتغال جوانان و رفع گرفتاری ها کاربرد دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: اگر امروز سخن از تمدن نوین اسلامی می شود و مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی بر معنویت و تقویت پایه های نظام اسلامی تاکید می فرمایند به برکت نهال ارزشمند وقف است و این مهم می تواند با تکیه بر آن تحقق یابد.

 

وی تصریح کرد: یکی از مولفه های اصلی قدرت نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی اماکن متبرکه هستند و بیش از ۹۰ هزار مسجد و بیش از ۸ هزار بقعه متبرکه و امامزاده در سطح کشور وجود دارد.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد از وجود بیش از سه هزار و ۷۰۰ مکان مذهبی، بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مسجد و بیش از ۱۲۳ بقعه متبرکه و امامزاده واجب التعظیم و واجب التکریم در استان گلستان خبر داد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان یادآور شد: در طول زمان جمعی از مومنان به صورت دسته جمعی برای رفع فقر مادی و معنوی در جامعه اسلامی از جمله استان گلستان در راه وقف گام برداشتند و با آگاهی و راهبری علمای گلستان از گذشته تاکنون موقوفات زیادی با نیت های مختلف به امانت گذاشته شده است.

 

وی با بیان اینکه گلستان از جهت تعدد و تکثر موقوفات رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: موقوفات گلستان مربوط به دوره پس از انقلاب اسلامی است و این دوره به برکت شهدا و علما دوره طلایی وقف به شمار می رود، طوری که ۷۸ درصد موقوفات پس از انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد تاکید کرد: به برکت وقف در سیل و کرونا و در قالب کمک مومنانه بیش از ۱۹۰ هزار بسته معیشتی در گلستان توزیع شد، همچنین بیش از ۴۳ زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند و بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر حافظ و قاری قرآن کریم در قالب مراکز مجازی حفظ قرآن در مساجد و امامزادگان شاخص تربیت شدند.

 

کد خبر 1102730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha