واردات محصولات  خارجی کمر تولید داخلی را می شکند

آیت الله فلاحتی از بایسته های تقویت تولید داخلی را تقویت صادرات و مبارزه با قاچاق کالا دانست و گفت: واردات محصولات لوازم خانگی کره ای و خارجی کمر تولید داخلی را می شکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» در خطبه های نماز جمعه امروز(جمعه، 16 مهر) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) رشت، با اشاره ارسال نامه تولیدکنندگان به رهبر انقلاب گفت: بازار لوازم خانگی در ایران سالهاست در دست کره جنوبی است.


نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: حضور ال جی و سامسونگ در ایران باعث شده مردم باورشان شود، اجناس ایران خوبی نیست.


امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: انقلاب آمد تا به ملت ایران اقتدار ببخشد و خوداتکایی داشته باشیم. ملت ایران عزیز و مقدر است و در برخی فنون، صاحب جایگاه هستیم.

 

فلاحتی با بیان اینکه شرکت های کره ای در سال 1395 تخلفات گمرکی فراوانی داشتند که یکی از تخلفات به سه هزار میلیارد تومان رسیده بود، اظهار داشت: این شرکت ها پررویی را به جایی رساندند که در سال 1397 کشور ما را از دادن قطعات تحریم کردند تا محصولات خانگی این شرکت ها به چندبرابر قیمت رسید.


وی اذعان کرد: با محدودیت واردات محصولات خارجی، تولید لوازم خانگی رونق گرفت تا جاییکه اخیرا عده ای در داخل دوباره به دنبال وارد کردن محصولات کره ای هستند.


نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: واردات محصولات لوازم خانگی کره ای و خارجی کمر تولید داخلی را می شکند. این درحالی است که کره جنوبی هفت میلیارد دلار پول ما را بلوکه کرده و نمی دهد و می خواهد در برابر پول های بلوکه شده، جنس تولیدی خود را بدهد.


امام جمعه رشت گفت: رهبر انقلاب خواستار سد کردن بازگشت محصولات شرکت های کره ای در کشور شدند.


وی اعلام کرد: اطاعت از سخنان رهبر انقلاب برای تقویت صنعت داخلی واجب است و باعث می شود اقتدار در همه عرصه ها برای مردم به دست بیاید.


فلاحتی همچنین گفت: امیدواریم کشورهای دیگر از محصولات ما استفاده کنند نه اینکه ما دست به سمت کشورهای دیگر دراز کنیم.


وی خاطرنشان کرد: از بایسته های تقویت تولید داخل، تقویت صادرات و مبارزه با قاچاق کالاست.


نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار داشت: صادرات به گونه ای باشد که اجناس صادر شده، در کشور کم نشود و یا قیمت این محصولات در کشور افزایش پیدا نکند.

 

*عده ای در منطقه به دنبال باز کردن جای پا برای آمریکا و اسرائیل هستند
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره با ماجراجویی اخیر رئیس جمهور آذربایجان گفت: عده ای در منطقه به دنبال باز کردن جای پا برای آمریکا و اسرائیل هستند.


امام جمعه رشت افزود: امنیت عاریه ای و با استفاده از نیروهای نطامی خارجی برای هیچ کشوری سود ندارد.


وی اعلام کرد: کشورهای منطقه باید تلاش کنند امنیت داخلی را با نیروهای خود ایجاد کنند نه اینکه اسراییل برایشان ایجاد امنیت کند.


فلاحتی همچنین با اشاره به گذشت دو ماه از استقرار دولت جدید در کشور گفت: از مردم و دستگاههای نطارتی می خواهیم کسانی را که در نهادها و دستگاهای مختلف به دنبال آسیب زدن به شریان حیاتی مردم هستند به دستگاهای نظارتی و اطلاعاتی معرفی کنند.


امام جمعه رشت با اشاره به وضعیت مرغ و تخم مرغ در کشور گفت: برخی می خواهند کاری کنند وضعیت مردم به سامان نرسد.


نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: سفرهای سرزده استانی و ساده رییس جمهور ستودنی است.

کد خبر 1102737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha