نیکی و نیکوکاری باید همچون معدن طلا و نقره در وجود انسان باشد

حجت‌الاسلام و المسلمین انصاریان گفت: انسان ها معدن هایی مثل معدن طلا و نقره هستند، طلا و نقره نیکوکاری و نیکی کردن را از خود ظاهر کنید تا نفس آخر ادامه بدهید و خسته نشوید، به همه نیکی کنید.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخته و گفت: وجود مبارک رسول خدا(ص) عالم به حقایق ملکی و ملکوتی بودند که با فرمایشات ۲۳ ساله خود این حقیقت را ثابت کردند. جهان ظاهر نگینی در انگشت ایشان بود و حضرت هیچ چیزی جز خداوند عالم را نمی‌خواستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین انصاریان با بیان اینکه علم پیامبر(ص) به حقایق ملکی و ملکوتی معجزه عظیم ایشان است که ما آن را درک نمی‌کنیم، عنوان کرد: پیامبر(ص) با چنین عظمتی نگاه دریاباری به انسان دارد که به نظر نمی‌آید پیش از ایشان این نگاه را به انسان دیگری داشته باشد.

استاد حوزه با بیان اینکه پیامبر(ص) می‌فرمایند مردم معادنی همچون معادن طلا و نقره هستند، اظهار کرد: این فرمایش پیامبر(ص) یک فلسفه ای دارد، ایشان این تعبیر را درباره حقیقت وجودی و فطرت الهی انسان به کار بردند یعنی ای انسان‌ها تا زنده هستید از خودتان طلا و نقره معنوی درست کنید شما کمتر از خاک نیستید که از خود طلا و نقره ظاهر می‌سازد.

وی با بیان اینکه بندگی خداوند یک نیکی است، ابراز کرد: به تعبیر پیامبر(ص) تمام کارهای خوب و کارهای مثبت نیکی هستند. ایشان می‌فرمایند ای انسان ها معدن سرشار از نیکی ها باشید که نیکی های شما به همه برسد.

حجت‌الاسلام و المسلمین انصاریان ادامه داد: شما صرفا برای خوردن، خوابیدن و لذت بردن خلق نشدید که اگر چنین بود در قرآن به شما خبر می‌دادند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه شما انسان ها معدن هایی مثل معدن طلا و نقره هستید، گفت: طلا و نقره نیکوکاری و نیکی کردن را از خود ظاهر کنید تا نفس آخر ادامه بدهید و خسته نشوید، به همه نیکی کنید نیکی شما افراد بد را خجالت زده کرده و برمی‌گرداند با زبان، قلم، قدم، پول، آبرو،قدرت و هر چه که دارید به خلق خدا نیکی کنید.

وی افزود: نیکی کنید که هنگام مرگ و بزرخ گرفتار نباشید.

 

کد خبر 1102739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha