وقف زمینه ساز رشد و اعتلای جامعه می شود

حجت الاسلام صفایی پور نهادینه شدن فرهنگ وقف درجامعه ،را زمینه ساز رشد و اعتلای فرهنگی ، اقتصادی و دینی دانست وگفت: وقف صدقه ای جاری و مستمر است که ثواب آن پس از مرگ هم ادامه دارد.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان ، حجت‌الاسلام «قربانعلی صفایی پور» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میامی  وقف را به عنوان باقیات و صالحات و همچنین موجب رستگاری جامعه و صیانت از آن دانست و گفت: نظارت مستمر بر موقوفات و اجرای درست نیت واقفان همچنین به روز رسانی آنها موجب اشاعه فرهنگ وقف و اعتماد افزایی در این حوزه می‌شود لذا رسالت اوقاف در این زمینه حساس و مهم است.

 

امام جمعه میامی با تأکید براینکه وقف یکی از کارهای مهم و باارزش و صدقه جاریه است و ذخیره باارزش اخروی برای واقف و منشاء خدمات و خیرات فراوانی برای جامعه است اضافه کرد: مسئولان اوقاف وقفیات را به سمت موارد لازم و ضروری جامعه هدایت کنید تا عامه مردم از آن استفاده کنند و همچنین با تبیین و روشنگری صحیح، مردم را نسبت به وقف مطمئن کرده و ابهامات را برطرف نمایید تا واقف یقین کند طبق وقف نامه و نیت او عمل می‌شود.

 

حجت الاسلام صفایی پور با اشاره به تحولات منطقه‌ای، اظهارکرد: آمریکا باید از همه منطقه اخراج شود و این موضوع گفتمان تمام نیروهای مسلح و همچنین محور مقاومت محسوب می‌شود.

 

امام جمعه میامی در دیگر بخش از سخنان خود با اشاره به بازگشت اعتماد و امید در جامعه بیان کرد: هماهنگی و هم افزایی قوای سه‌گانه در پیشگیری از وقوع فساد اقدام ضریح واکسیناسیون ترخیص کالاها از گمرک همچنین سفرهای استانی و حضور میدانی رئیس‌جمهور سبب افزایش اعتماد و امید در جامعه شده است.

 

وی گفت: افزایش تولید و صادرات در سایه تقویت روابط با همسایگان در زمره اولویت‌های دولت سیزدهم محسوب می‌شود که سبب شده امید افزایی در کشور بیش از گذشته و رقم بخورد.

 

حجت الاسلام صفایی پور با بیان اینکه از اولویت‌های مهم همکاری امام جمعه حفظ وحدت و انسجام در جامعه و همچنین تقویت قرارگاه فرهنگی و معنوی در سایه پیگیری مطالبات مردم و ارائه گزارش مشکلات به مسئولان در راستای رفع آن‌ها است افزود:امام جمعه  البته قدرت اجرایی ندارد اما سعی می‌کند پیگیر مطالبات مردم باشد که یکی از این مطالبات استفاده از جوانان برای رفع مشکلات در میامی است که می‌بایست مدنظر مسئولان قرار گیرد.

 

امام جمعه میامی ارتقای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از مطالبات مردم دانست و ابراز کرد: این نهاد در راستای شکوفایی استعدادهای نوجوانان و آینده نقش حیاتی دارد در نتیجه می‌بایست ارزش‌ها و تعلیم و تربیت اسلامی در این مجموعه لحاظ شود.

 

وی به ضرورت سلامت تغذیه و دام نیز اشاره کرد و گفت: از دامپزشکی می‌خوانیم تا در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های حوزه دام و طیور که با غذای انسان سر و کار دارد همچون گذشته اقدامات لازم را در سطح شهرستان میامی صورت دهد.

کد خبر 1102745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha