وقف یک سنت مذهبی است 

حجت الاسلام کشیری گفت: وقف یک سنت مذهبی است و ریشه بسیار تاریخی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مینودشت، حجت الاسلام «رضا کشیری» ظهر امروز (جمعه ١۶ مهر) در خطبه‌های نماز‌جمعه این هفته مینودشت گفت: بالاترین اثر لقمه حرام این است که لذت دین‌داری را از انسان می‌گیرد؛ لقمه حرام یعنی معامله دین با بیگانگان، شیطان‌پرستان و ستمگران.

 

امام جمعه مینودشت ضمن تبریک ماه پر خیر و برکت ربیع‌الاول به واقعه لیلة‌المبیت پرداخت و افزود: حضرت علی(ع) شیر یکه تاز میدان بود که جان خویش را برای حفظ پیغمبر اکرم(ص) در طبق اخلاص قرار داد.

 

وی با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید مدافع حرم حاج‌حسین همدانی ادامه داد: هنر این سردار گرانقدر اسلام این بود که وقتی وارد سوریه شد نود هزار نفر از میان جوانان سوری را مانند بسیج مستضعفین سازماندهی کرد و این‌ها را بلای جان داعش کرد.

 

حجت الاسلام کشیری با گرامیداشت سالگرد شهادت پنجمین شهید محراب شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی، گفت: شهدای محراب انسان‌های پاکی بودند که منافقین این خیانت‌ها را کردند و بدنشان را تکه تکه کردند و مقام رفیع شهادت برازنده آن ها بود. 

 

وی، هفته نیروی انتظامی را به برادران زحمتکش نیروی انتظامی و خانواده های معظمشان تبریک گفت و اظهارداشت: این‌ها فرزندان این مملکت و افتخار آن هستند و ما امنیت را مدیون این عزیزان هستیم  و هزاران شهید در راه مبارزه با مواد مخدر داده‌اند لذا ما باید قدردان آنها باشیم که برای حفظ امنیت ما و عزت و سربلندی مملکت تلاش می کنند.

 

امام‌جمعه مینودشت با اشاره به هفته وقف، وقف را یک سنت مذهبی دانست و افزود: وقف ریشه بسیار تاریخی دارد مخصوصاً در زمان صدر اسلام به اوج خودش رسید.

 

وی از مدیر کل اوقاف خواست درخواست با توجه به اینکه شهرستان مینودشت ۳۲ زیارتگاه دارد طرح و برنامه ساخت و ساز این امامزاده ها را با کمک خیرین فراهم کنند، با ائمه‌جمعه سراسر استان و خیرین هماهنگی شود.

کد خبر 1102755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha