مهم‌ترین رسالت ناجا تامین امنیت جامعه است

حجت‌الاسلام روحانی لزوم توجه نیروی انتظامی به فرمایشات مقام معظم رهبری را مورد تاکید قرار داد و گفت: مهم‌ترین امانت نیروی انتظامی تامین امنیت جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (جمعه، 16 مهر) در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه شهرستان رودسر اظهار داشت: در دو ماه محرم و صفر که پشت سر گذاشتیم با ریختن اشک و سینه‌زدن‌هایمان و حزن و اندوه برای اهل بیت(ع) درون خود را از تقوا، امر خدا و پیغمبرش پر کردیم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر خاصیت حضور در مجالس اهل بیت(ع) را رسیدن به تقوا خواند و با بیان اینکه باید از فضا و نورانیتی که در درونمان به وجود آمده است مراقبت کنیم ابراز داشت: به عقیده علمای علم اخلاق یکی از گام‌های مهم برای انسان جهت حفظ اندوخته‌های معنوی‌اش مراقبه است و قرآن کریم هم همین پیام را به ما داده است.


 
روحانی فرمایش پیغمبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه قبل از آنکه شما را محاکمه کنند شما خود دست به کار شده و خودتان را محاکمه کنید اضافه کرد: باید خودمان قاضی نفس خود بشویم و دائم از خود حساب و کتاب بگیریم تا ببینیم در چه درجه‌ای هستیم و آیا از این محاکمه تبرئه می‌شویم.

 

وی هر روزی را که انسان و فرد مؤمن در آن آلوده به گناه نشود را عید دانست و با تاکید بر اینکه مراقبت و محاسبه باعث می‌شود که ما دنبال گناه و معصیت نرویم ادامه داد: انسان حتی قبل از خوابیدن هم می‌تواند از خود حساب و کتاب بکشد و خویش را محاکمه کند تا اگر کار بدی انجام داده است فردا نسبت به جبران آن اقدام کند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر بهترین توشه را برای انسان تقوا خواند و با اشاره به اینکه باید همه ما از اعمالمان بترسیم و از فرصت عمر بهترین استفاده را ببریم اذعان کرد: در همین‌جا لازم می‌دانم از همه کسانی که در این ایام کرونایی از دست ما رفتند یاد کنم و امیدواریم خداوند متعال روح تمام این عزیزان را قرین رحمت و با بزرگان محشورشان کند.

 

روحانی در ادامه 17 مهر روز جهانی پست را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه ریشه ارتباطات با پست به سال‌های بسیار دور بر می‌گردد تصریح کرد: به تمام کسانی که در حوزه پست فعالیت می‌کنند این روز را تبریک می‌گویم زیرا شاهدیم در شرایط کرونایی حتی در شرایطی مانند سیل و حوادث دیگر همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

 

وی هفته وقف را ایام مبارکی دانست و ضمن عرض خسته نباشید به تمام نیروهای سازمان اوقاف و امور خیریه در کشور، استان و شهرستان افزود: عزیزان ما در این سازمان مقدس در احیاء بقاع متبرکه و امامزادگان، احیاء موقوفات و ترویج فرهنگ وقف شبانه روز در حال تلاشند که به آنان خدا قوت می‌گوییم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر فرهنگ وقف را موضوعی مهم از حیث اسلامی و فقهی تلقی کرد و ابراز داشت: به تمام مردم و قشرهای مختلف جامعه اعلام می‌کنم که بشتابید به سوی وقف که عملی بسیار ماندگار و جزو باقیات و صالحات است و ارزش بسیار فراوانی دارد.

 

روحانی به در پیش بودن هفته نیروی انتظامی هم اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به تمام کارکنان نیروهای انتظامی و ناجا تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانات ارزشمندشان شش ویژگی را برای نیروی انتظامی برشمردند که باید در این مجموعه به آن پرداخته شود و بدون آن نیروی انتظامی نمی‌تواند به اهداف عالیه خود برسد.

 

وی با اذعان بر اینکه اگر نیروی انتظامی به آن شش ویژگی توجه نکند خودش را تضعیف می‌کند گفت: اقتدار، عزت، احساس مهربانی و خدمت به مردم، دقت و مراقبت در انجام مأموریت، درستکاری و امانت‌داری و دفاع از ارزش‌ها شش ویژگی‌ است که مقام معظم رهبری برشمردند و به تمام نیروهای نیروی انتظامی توصیه می‌کنیم که به این ویژگی‌ها توجه ویژه داشته باشند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه تلاش شبانه‌روزی برای حفظ امنیت جامعه از مهم‌ترین رسالت‌های نیروی انتظامی است خاطرنشان کرد: مهم‌ترین امانت نیروی انتظامی تامین امنیت جامعه است اگر جامعه‌ای امنیت نداشته باشد و مردم در درون آن خواب و آرام نداشته باشند قطعا فشل و دارای مشکلات فراوان است.


 

کد خبر 1102805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha