اصل نیاز بشریت برای عبور از مشکلات، قرآن و عترت است

حجت الاسلام حسناتی با تاکید بر نیاز بشریت به دستورات قرآن کریم گفت: تلاوت قرآن زیبایی خاصی دارد که جان و روح انسان را جلا می دهد.

حجت الاسلام  «مصطفی حسناتی»  در حاشیه کرسی ملی تلاوت رضوی که شام شهادت امام رضا(ع) در نجف آباد برگزار شد در گفتگو با خبرگزاری شبستان اصفهان با  بیان اینکه اصل نیاز بشریت در کل عالم و کشور ما برای عبور از مشکلات، قرآن و عترت است، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم مصداق «اشداء علی‌الکفار و رحماء بینهم» باشیم، راه آن آشنایی بیشتر با قرآن و عترت است؛ قرآن و عترت به ما با قوت و قدرت در مقابل بدی‌ها، ظالمان و قدرت‌های بزرگ کمک کرده و ما را با همدیگر مهربان می‌کند.

 

 امام جمعه شهرستان نجف آباد با تاکید بر اینکه قرآن تجلی خداوند بر روی زمین است گفت: قرآن، کتابی است که باید آن را قرائت کرد، کلمات نورانی آن را شنید تا روح و جسم صیقل پیدا کند و تلاوت قرآن زیبایی خاصی دارد که جان و روح انسان را جلا می دهد.

وی افزود: وقتی وجود انسان ها گرد و غبار می گیرد، نیاز به مستمسکی داریم که ما را به منبع نور و رحمت بی انتهای الهی متصل کند. قرآن تجلی خداوند بر روی زمین و منبع بی پایان رحمت پروردگار است.

امام جمعه نجف آباد تاکید کرد: تلاوت قرآن که دستور خدای سبحان است، به قلب ما  آرامش می دهد و  علاوه بر آن، ما را به تفکر وا می دارد. 

حجت الاسلام حسناتی اظهار کرد: برگزاری چنین اجتماعی برای شنیدن کلام وحی کار بسیار زیبایی است. این قبیل کارها به تفکر، آگاهی، اندیشیدن و نهایتا عمل به قرآن که جامعه ما سخت محتاج آن است منجر می شود.

امام جمعه نجف‌آباد افزود: مشکل ما این است که نسل جوان ما کمتر با این منبع نوارنی الهی انس دارند، اگر چه در ماه‌های محرم و صفر، ۲ ماه برای اهل بیت اشک ریختیم و معارف این بزرگوران را بیان کردیم ولی برای وصل شدن به بی‌نهایت باید به قرائت، حفظ، تلاوت و معارف قرآن بیشتر اهمیت دهیم.

وی با بیان این‌که برگزاری دومین کرسی ملی قرائت رضوی، جرقه و فعالیت بسیار ارزشمندی برای جوانان و نوجوانانی است که اهل قرآن هستند، گفت: اگر شهدا حضور مادی بین ما داشتند کما اینکه بین ما حضور معنوی دارند، قطعاً فعالیت‌های قرآنی انجام می‌دادند، ما باید راه شهدا را ادامه دهیم که راه شهدا همین آشنایی با قرآن و عترت است که از همدیگر جدا نیستند.

 

 

کد خبر 1102821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha