نام امام حسین(ع) را در خانه ها زنده نگه داریم/ شور حسینی در دل شیعیان

آیت الله العظمی مظاهری گفت: نام امام حسین(ع) پس از ماه محرم و صفر نیز را در خانه ها زنده نگه داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در درس اخلاق مجازی با اشاره به شور محرم و عزاداری های محرم و صفر اظهارداشت: عزاداری و شور محرم در دل شیعیان به واسطه این مصیبت ببزرگ ایجاد شده که پیامبر اسلام(ص) از آن خبرداده و این به سسب حرارت در دل شیعیان است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه شور حسینی یک افتخار و فرصت برای شیعیان است، تصریح کرد: این عزاداری ها سبب هدایت و سعادت انسان می شود و بسیاری از افراد مسجدی، غیرمسجدی و با تفکر مختلف از ایام محرم و صفر شور حسینی دارند و بسیاری از غیر مسلمانان نیز به حضرت حسین(ع) ارادت دارند.

وی با بیان اینکه عزاداری ها و روضه های حسینی به شیعیان آرامش می دهد، تصریح کرد: تقویت روحیه ایثار و شهادت نیز از همین روضه ها و تبیین قیام کربلا شکل گرفته است.

آیت الله العظمی مظاهری با اشاره به اینکه عشق به امام حسین(ع) فقط مخصوص محرم و صفر نیست، اذعان داشت: نام امام حسین(ع) پس از ماه محرم و صفر نیز را در خانه ها زنده نگه داریم و همیشه به یاد آن امام و رشادت خانواده و یارانش باشیم.

وی ادامه داد: هنگام آب خوردن به یاد امام حسین(ع) باشیم و این سفارش فقط برای سالار شهیدان و قیام او است که در خصوص هیچ پیامبر و امامی نداریم.

 

*شور حسینی در دل شیعیان

 

مرجع عالم تشیع با بیان اینکه توبه حضرت آدم با توسل به آل عبا و کسب آرامش از نام امام حسین(ع) شد، تصریح کرد: روضه برای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از همان روز اول خلقت، دوران حضرت موسی، پیامبر و پیش از شهادتش مرسوم بوده و امروز نیز پس از هزاران سال از قیام او همچنان پایدار است.

وی ادامه داد: قدرشناسی نعمت عشق به امام حسین(ع) و اینکه حزن و اندوه به سبب این مصیبت در دل ما ایجاد می شود ضرورت دارد و و این آرامش روضه او یک فرصت برای زندگی انسان است.

آیت الله العظمی مظاهری با بیان اینکه چنین شور و عشق در دل شیعیان فقط مخصوص امام سوم است، یادآورشد: مظلومیت حضرت علی(ع) خیلی زیاد است اما نوع شهادت و تفاوت و عظمت آن موجب ایجاد تمایز در شور  و حرارت شده است.

 

کد خبر 1102836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha