ظرفیت های حوزوی و دانشگاهی باید، یزد را به قطب گردشگری تبدیل کند

آیت الله اعرافی با اشاره به اهمیت توجه به اثرگذاری یزد در زمینه گردشگری گفت: ظرفیت های حوزوی و دانشگاهی باید، یزد را به قطب گردشگری تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار با هتلداران استان یزد گفت: مقوله گردشگری مقوله ای است که اسلام در برابر آن نظر و موضع دارد و هم از منظر فلسفی و هم از منظر حقوقی و هم از نظر ارزشی در این رابطه نظریه داشته و منظوفه فکری در این رابطه وجود دارد.

وی افزود: الان در منظومه حوزه و درختواره حوزه شاخه های مختلفی در ارتباط با گردشگری وجود دارد  و آن را برای این که به شکل روشن تفضیلی و تخصصی معارف دینی در این رابطه تبیین شود و به شکل رشته در متن حرکت های حوزوی بوجود بیاید، مورد نظر قرار داده ایم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان کرد: گردشگری به تنهایی فن و مهارت نیست بلکه علم است و گنجینه فکری و معرفتی گردشگری بسیاری توسعه پیدا کرده و گنجینه غنی است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: جایگاه این پدیده انسانی در علوم و دانش ها به طور عام و همچنین علوم و دانش های اسلامی به طور خاص بلند است که باید به آن پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: یزد می تواند به عنوان قطب علوم گردشگری در بیاید و ظرفیت حوزوی و دانشگاهی یزد نیز می تواند به آن بپردازد.

امام جمعه میبد گفت: گردشگری در اقتصاد کشور باید نقش بالاتری ایفا کند اما متاسفانه صورت نگرفته است و ما از یک دهه قبل  این را گوشزد کردیم.

وی افزود: امکان افزایش ارتقای گردشگری با معیارهای سازگار با فرهنگ ما فراتر از وضع موجود وجود دارد که باید با قاعده مندی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان کرد: در مسائل فرهنگی ما باید جرات و جسارت و توانمندی داشته باشیم که بتوانیم اثرگذار باشیم و ظرفیت فرهنگی خود را قوی تر کنیم.

آیت الله اعرافی ادامه داد: ما می توانیم اثر تمدنی، تاریخی، فکری و اجتماعی روی دنیا بگذاریم که باید از این ظرفیت های فرهنگی خود استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اقتدار فرهنگی ما طوری است که اگر با رویکرد برنامه ریزی وارد شویم حتما می توانیم اثرگذار باشیم.

امام جمعه میبد گفت: بخش خصوصی می تواند برنامه ده ساله برای خود بنویسد و به دولت ارائه دهد و همچنین در این زمینه نیز دانشگاه و حوزه یزد می تواند قطبی در این زمینه باشد.

 

کد خبر 1102886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha