بررسی ایجاد استان‌های جدید/نیروی انتظامی تجلی‌گاه نظم، امنیت و اقتدار است

جامعه دینی با مجاهدت اجتماعی و به مرور ساخته می‌شود، می‌توان با ‎رفع انحصار یک میلیون شغل مستقیم در کشور ایجاد کرد، بررسی ایجاد استان‌های جدید، نیروی انتظامی تجلی‌گاه نظم، امنیت و اقتدار است برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، جامعه دینی با مجاهدت اجتماعی و به مرور ساخته می‌شود، می‌توان با ‎رفع انحصار یک میلیون شغل مستقیم در کشور ایجاد کرد، بررسی ایجاد استان‌های جدید، نیروی انتظامی تجلی‌گاه نظم، امنیت و اقتدار است از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۱۷ مهر است.

می‌توان با ‎رفع انحصار یک میلیون شغل مستقیم در کشور ایجاد کرد

سید محسن دهنوی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رئیسه مجلس در توئیتی نوشت: طبق آمار‌های بین‌المللی، ‎سرانه وکیل در دنیا به صورت میانگین ۲۴۰ وکیل به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است. این رقم در کشوری مثل آمریکا به ۴۰۸ و ایتالیا به ۳۸۸ می‌رسد؛اما در ایران،این نسبت ۷۶ است که حتی نسبت به کشورهای همسایه مثل عراق و ترکیه نیز کمتر است.

 

کارشناسان تخمین زده‌اند با ‎رفع انحصار فقط از مشاغل مرتبط با حقوق و نظام سلامت می‌توان حدود ۱ میلیون شغل مستقیم در کشور ایجاد کرد؛ این درحالی است که ایجاد هر شغل مستقیم جدید برای دولت حدود ۴۰۰ میلیون تومان هزینه دارد. با همین اقدام ساده،در هزینه‌های دولت تا حدود زیادی صرفه‌جویی می‌شود.


یکی از راه‌های رفع انحصار،اجرای ماده ۷ اصل ۴۴ قانون اساسی است.این‌گونه، ظرفیت‌های شغلی به بهانه اشباع، محدود نمی‌شوند و هر فرد با داشتن تخصص مورد تایید و ارائه مدرک معتبر، می‌تواند شروع به کار کند.

 

استرالیا روابط خود با ایران را به سیاست های یکجانبه و زیاده خواهانه آمریکا گره نزند

وحید جلال زاده، نماینده مردم ارومیه در مجلس و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

در دیدار با سفیر استرالیا علاوه برمرور روابط دوجانبه به دونکته اشاره نمودم:


استرالیا روابط اقتصادی خود با جمهوری اسلامی ایران را به سیاست های یکجانبه و زیاده خواهانه آمریکا گره نزند و استانداردهای دوگانه در روابط بین الملل که خلاف اصول انسانی است باید از بین بروند. ‎

دیپلماسی پارلمانی...

 

جامعه دینی با مجاهدت اجتماعی و به مرور ساخته می‌شود

علی خضریان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در  توئیتی نوشت: مهمترین ‎ درس نبوی از عمر شریف ‎ پیامبر اسلام(ص) برای امروز این است که ‎ جامعه دینی پس از تاسیس حکومت دینی به صورت دفعی یافت نمی‌شود و به صورت از پیش آماده‌ای وجود خارجی ندارد؛ بلکه از یک‌سو نیازمند طراحی براساس احکام اسلامی و از سویی دیگر با مجاهدت اجتماعی و به مرور ساخته می‌شود.

 

بررسی ایجاد استان‌های جدید در کمیسیون امور داخلی کشور/ قرائت گزارش برگزاری مراسم پیاد‌روی اربعین۱۴۰۰

اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس روز یکشنبه (۱۸ مهرماه) به استماع گزارش برگزاری مراسم پیاده روی اربعین ۱۴۰۰ با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی خواهند پرداخت. سپس بررسی لایحه یک فوریتی تمدید مهلت های مقرر در تبصره های یک و دو ماده دو قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی با حضور کارشناس مرکز پژوهش هاو دستگاه های ذیربط را در دستور کار دارند. در پایان نیز کارگروه بررسی طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی با حضورنمایندگان پیشنهاد دهنده برگزار می شود.

روز شنبه (۱۷ مهرماه) نیز کارگروه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون‌انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل می شود.

همچنین اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه(۲۰ مهرماه) به ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون‌انتخابات مجلس شورای اسلامی می پردازند و در ادامه پیشنهاد کارگروه تقسیمات کشوری با موضوع ایجاد استان های جدید(استان سیستان و‌بلوچستان، اصفهان، فارس و کرمان) بررسی می شود.

در ادامه تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان در حوزه های مختلف و سازمان های تابعه از سال ۹۰ تا کنون با حضور نماینده متفاضی بررسی می شود.

کارگروه بررسی طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی با حضورنمایندگان پیشنهاد دهنده نیز مجددا در این روز تشکیل می شود.

 

نیروی انتظامی تجلی‌گاه نظم، امنیت و اقتدار است

رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: نیروی انتظامی؛ قوام بخش جامعه و عالی ترین تجلی گاه نظم، انضباط، امنیت و اقتدار و آوردگاه رادمردان است. در متن پیام دریادار حبیب الله سیاری به سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی آمده است: نیروی انتظامی؛ قوام بخش جامعه و عالی ترین تجلی گاه نظم، انضباط، امنیت و اقتدار و آوردگاه رادمردان و جان برکفانی است که حدیث صلابت، غیرت و همبستگی شان مایه عزت و افتخار و نویدبخش آرامش است و شعاع انوار اقتدارشان چشمان بدخواهان، بدطینتان و اخلالگران نظم و قانون را بی فروغ ساخته است.

 

در ادامه پیام معاون هماهنگ کننده ارتش آمده است: ضمن بزرگداشت مقام شامخ همه شهدا به ویژه شهیدان سرافراز عرصه نظم و امنیت، فرارسیدن هفته نیروی انتظامی را به جنابعالی و آحاد کارکنان جان برکف و ولایتمدار و ثابت قدم آن نیروی سلحشور صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می نمایم و از درگاه خداوند متعال، توفیق تداوم خدمت صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) و تحت زعامت فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) مسئلت دارم.

 

هفته نیروی انتظامی از ۱۷ تا ۲۳ مهر ماه با شعار «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» در سراسر کشور مورد تکریم قرار می‌گیرد.

 

 

کد خبر 1102894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha