پلیس در توسعه پایدار مؤثر است/پلیس باید درک صحیحی از مفهوم امنیت داشته باشد

سرمست گفت: پلیس با اقدامات ارزشمند خود می‌تواند در توسعه پایدار کوشیده و امنیت را برقرار کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «بهرام سرمست» امروز (شنبه 17 مهر) در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح که همزمان با هفته نیروی انتظامی برگزار شد گفت: الگوی توسعه پایدار جمهوری اسلامی ایران بر اساس مؤلفه‌هایی استوار است که این مؤلفه‌ها بر مبنای پشتیبانی و نظم آفرینی در حوزه‌های مختلف قرار دارد.
 

استاندار قم گفت: نخستین عرصه که پشتیبانی می‌کند، عرصه امنیت و آرامش است، هیچ توسعه‌ای در هیچ کشوری بدون نظم و امنیت تأمین نمی‌شود، در جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه این نقش با میدان‌داری نیروهای مسلح تأمین می‌شود، بلکه یک پلیس مردمی و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف پشتیبانی می‌شود.
 

وی تأکید کرد: نظم و امنیت به‌عنوان یک نعمت در کنار سلامت می‌تواند برای مردم ارمغان آور یک زندگی توأم با رفاه و آسایش باشد.


سرمست اذعان داشت: ما علاوه بر اینکه در قالب سیاست‌گذاری شورای تأمین استان نسبت به موضوع امنیت و نظم حساسیت دارید، بلکه با فراگیری این بیماری در همان روزهای اولیه، در سایه تعامل و هم‌اندیشی و یک هماهنگی بسیار مثال‌زدنی در استان، نه‌تنها موفق شدیم که استان را ازنظر ضریب امنیتی بالا ببریم، بلکه در راستای کنترل ویروس کرونا به شکر خداوند توانستیم مدیریت کنیم.


استاندار قم گفت: پلیس در کنار مأموریت‌های ذاتی خود پشتیبانی از جبهه سلامت داشته و شهدایی را تقدیم نظام کرده است که به روح و روان همه این عزیزان صلوات می‌فرستیم.


وی با اشاره به موضوعات دیگر برای توسعه پایدار گفت: موضوع تولید و اشتغال که مدنظر مقام معظم رهبری است، اجرایی کردن آن در پرتو ایجاد امنیت است که پلیس در این راستا نیز می‌تواند مؤثر باشد.


سرمست افزود: پلیس ما یک پلیس بسیار درصحنه و در میدان است و در تمام عرصه‌ها نقش مؤثر دارد و در تمامی مأموریت‌هایی که واگذار می‌شود به‌خوبی از عهده آن برمی‌آید.


استاندار قم با اشاره به موضوع نظم و امنیت گفت: پلیس در کنار تمام مؤلفه‌های نظم آفرینی به‌واسطه ماهیت و ذات جمهوری اسلامی ایران در جبهه معنویت و اخلاق نیز نقش‌آفرین است و در توسعه پایدار نیز این امر مؤثر است.


وی بیان داشت: در موضوع امنیت یک تحول عظیم ایجادشده است و ما نیاز داریم به پلیس هوشمند که درک صحیحی از مفهوم امنیت داشته باشد و با توجه به جنبه‌های نرم‌افزاری باید به این امر توجه کند.


سرمست گفت: در استان قم با توجه به برنامه‌هایی که وجود دارد، توجه ویژه‌ای به موضوع هوشمند سازی در عرصه نظم و امنیت انجام‌شده است.

کد خبر 1102903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha