افزایش ۲۳ درصدی کشف جرایم سایبری در گیلان

سردار ملکی با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی جرایم سایبری گفت: بیش از پنج هزار پرونده قضائی در کلانتری‌ها به شکل مصالحه حل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، سردار «عزیزالله ملکی» امروز(شنبه، ۱۷ مهر) در همایش بزرگداشت هفته نیروی انتظامی در سالن شهدای ناجا رشت با اشاره به نقش پلیس در تامین امنیت استان و مقابله با ناهنجاری‌ها گفت: در ایام شیوع کرونا پلیس نقش مهمی در مقابله با متخلفان، اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و اجرای طرح محدودیت هوشمند داشته است.

 

فرمانده نیروی انتظامی گیلان بازدید از واحدهای صنفی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۰۱ هزا واحد صنفی در سراسر استان مورد بازدید قرار گرفته است گفت: در این راستا ۲ هزار واحد صنفی پلمب و بیش از ۱۴۲ هزار قلم انواع تجهیزات پزشکی و بهداشتی کشف شد.

 

وی با اشاره به اجرای طرح محدودیت‌های تردد با شیوع کرونا اذعان کرد: ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی متخلف از ابتدای سال تاکنون اعمال قانون شدند ضمن اینکه از ورود ۵۴ هزار دستگاه خودور با پلاک غیربومی با اجرای این طرح ممانعت شد.

 

به گفته ملکی افزایش ۱۹ درصدی کشف سلاح غیرمجاز، افزایش ۲۳ درصدی جرایم سایبری، کاهش ۲۵ درصدی تصادفات، کشف ۹۵ درصدی جرایم سایبری، کاهش ۲۹ درصدی سرقت به عنف و اجرای ۳۵۷ طرح بازسازی از نقاط آلوده از دیگر اقدامات نیروی انتظامی از ابتدای سال تا کنون بوده است.

 

وی مصالحه بیش از پنج هزار پرونده قضائی در کلانتری‌ها و کسب رتبه اول ارسال الکترونیک پرونده‌های قضائی در کشور را از دیگر اقدامات پلیس گیلان در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد.

 

کد خبر 1102940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha