نیروی انتظامی ازتکنولوژی‌های جدید برای امنیت بیشتر در جامعه بهره گیرد

حجت‌الاسلام صفری ملک میان امنیت را لازمه توسعه پایدار اقتصادی دانست و گفت: نیروی انتظامی باید بتواند از طرح‌ها و تکنولوژی‌های جدید برای امنیت بیشتر در جامعه استفاده کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» امروز (شنبه، 17 مهر) در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان رودسر ضمن تبریک هفته ناجا به کلیه کارکنان و پرسنل نیروی انتظامی کشور و استان گیلان اظهار داشت: نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت در جامعه با اقتدار هر چه تمام‌تر تلاش می‌کنند.

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان شعار امسال پلیس هوشمند و امنیت پایدار  نیروی انتظامی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: این شعار به معنای این است که اراده نیروی انتظامی بر این استوار شده که از حالت سنتی بایستی به صورت به روزرسانی وارد شود که البته آن کلمه هوشمند در شعار امسال ناجا بار معنایی بسیار بالایی دارد.

 

صفری ملک میان با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی باید بتواند از طرح‌ها و تکنولوژی‌های جدید برای امنیت بیشتر در جامعه استفاده کند ابراز داشت: ما برای رسیدن به هر توسعه‌ای به ویژه توسعه پایدار در حوزه‌های مختلف به امنیت احتیاج داریم که این نیاز به ویژه در بخش‌هایی مانند اقتصادی واقعا لازم و از ضروریات است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه تامین بخشی از امنیت بر عهده نیروی انتظامی است اضافه کرد: امنیت یکی از الزامات حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هم به شمار می‌رود که البته در تمام این بخش‌ها امروزه ما رد پای نیروی انتظامی را می‌بینیم که خوب هم ورود کرده است.

 

وی اینکه در قانون 36 عنوان و وظیفه برای نیروی انتظامی در نظر گرفته شده است را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: نیروی انتظامی ضمن داشتن یک ارتباط مستقیم و تنگاتنگ با مردم از جمله نهادهای بزرگ و وسیعی محسوب می‌شود که در حوزه‌های مختلف با اجتماع و جامعه مرتبط بوده و شرح وظایف گسترده‌ای هم بر عهده‌اش است.

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران را متذکر شد و اظهار داشت: ایشان یک رضایتمندی خاصی از نیروی انتظامی دارند زیرا نیروی انتظامی در سطح کلان کشور فارغ از آن مضایقی که به لحاظ مالی و  لجستیکی دارد کارنامه‌ای قابل دفاع دارد.

 

صفری ملک میان با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی باید در تراز دولت اسلامی و جامعه اسلامی قرار بگیرد و بدون شک این کار به یکسری الزامات نیاز دارد اضافه کرد: در قدم نخست پلیس باید مهربان باشد زیرا مردم انتظار دارند جدای اینکه پلیس باید اقتدار و هیبتش را هم حفظ کند این خصیصه را هم در خود تقویت کند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس عقلانیت و تدبیر در کنار شجاعت و اقتدار را چند خصیصه‌ای که باید توأمان در نیروی انتظامی وجود داشته باشد دانست و گفت: با این ویژگی‌هاست که مردم عادی جامعه احساس آرامش می‌کنند و به افرادی که اهل خلاف و اخلال هستند هم احساس ترس و وحشت دست می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی امروزه در تمام صحنه‌ها مانند انتخابات، مراسمات، تامین امنیت مدارس، تامین امنیت شهر و مانند این‌ها حضوری گسترده و تعیین کننده دارد خاطرنشان کرد: ما در منطقه اشکور و زیاز نیاز داریم که نیروی انتظامی حتما یک پایگاه دیگر را لحاظ کند زیرا مردم آن مناطق به این امر احتیاج دارند و مقدمات این کار هم در حال انجام است.

 

کد خبر 1103090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha