۱۵۱ روستای دیگر فارس به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

سهرابی گفت: ۱۵۱ روستای فارس در ۶ ماهه نخست امسال، توسط اپراتور همراه اول و با بیش از ۸۲ میلیارد تومان اعتبار به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهرداد سهرابی»، امروز (شنبه 17 مهر) از ​اتصال 151 روستای فارس به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: این روستاها در 6 ماهه نخست سال توسط اپراتور همراه اول به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس افزود: این روستاها با احداث و ارتقای 93 سایت همراه اول و با هزینه بیش از 82 میلیارد تومان در سال جاری به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار دسترسی یافته اند.

وی اضافه کرد: توسعه ارتباطات در مناطق محروم و کمتر برخوردار از برنامه های اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کاهش شکاف دیجیتالی و بهبود کیفیت زندگی در این نقاط است و از مجموع 93 سایت احداث و ارتقا یافته فارس در سال جاری، اعتبار ٨٤ سایت از محل منابع خدمات عمومی اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اعتبار ٩ سایت نیز از محل منابع توسعه ای همراه اول انجام شده است.

سهرابی اعلام کرد: در 2 هفته گذشته روستاهای «بورنجان» و «دردانه» از توابع شهرستان کازرون با بیش از 600 نفر جمعیت به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه اول متصل شده اند و پوشش ارتباطی محور مواصلاتی «دشت ارژن-کازرون» به میزان 15 کیلومتر تکمیل شده و روستای «بشنه» از توابع شهرستان نی ریز به پوشش مکالمه همراه اول متصل شده است.

کد خبر 1103183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha