پیشگامی پست فارس در استفاده از تجهیزات سورتينگ برای عدم آسیب رسیدن به مرسولات

آزادی گفت: فارس از نخستین استان هایی بود که در استفاده از سيستم و تجهیزات سورتينگ اقدام کرد که این سیستم در عدم آسیب رسیدن به بسته های پستی نقش موثری دارد و موجب کاهش ۲۵ درصدی استفاده از منابع انسانی و انرژی نیز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی آزادی»، امروز (شنبه 17 مهر) به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی «پست» در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه تلاش مضاعف پرسنل اداره پست استان فارس موجب شد تا در بحران کرونا و افزایش استفاده از خدمات پستی، شاهد ایجاد کاستی و کمبود در ارسال مرسولات نشویم.

مدیرکل پست استان فارس افزود: پست از مردمی ترين و کهن ترین روش های ارتباطی در جهان به شمار می رود و در بهره وری از زمان نیز تاثیر مطلوبی دارد.

وی اضافه کرد: از آغاز شیوع كرونا تاكنون در كشور میزان تقاضا برای استفاده از خدمات پستی افزایش فراوانی داشته است و به دلیل عدم پیش بینی های لازم شاهد بروز چالش هایی در 6 ماهه نخست سال گذشته بودیم اما پس از آن با پيش ‌بينی هاب ‌های مختلف در کشور توسط شركت ملی پست ايران شاهد افزایش سرعت ارسال و سیر محصولات بودیم.

آزادی اعلام کرد: در ایجاد خطوط مستقیم پست، از مسير لارستان خط فارس به هرمزگان و شيراز به بندرعباس راه‌ اندازی شد که موجب كاهش زمان انتقال مرسولات استان ‌ها شد.

وی ادامه داد: در پی شیوع کرونا و افزایش تقاضا برای استفاده ازخدمات پستی، زیرساخت های ناوگان پستی تقویت شد و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، وانت بارها در شبكه پستي جديد مورد استفاده قرار گرفتند.

مديركل پست استان فارس تاکید کرد: به زودی شاهد تردد 50 دستگاه وانت مزدا و پرايد مسقف با مشخصات پستی در فارس خواهیم بود و برای افزایش سهمیه فارس تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: فارس از نخستین استان هایی بود که در استفاده از سيستم و تجهیزات سورتينگ اقدام کرد که این سیستم در عدم آسیب رسیدن به بسته های پستی نقش موثری دارد و موجب کاهش 25 درصدی استفاده از منابع انسانی و انرژی نیز شده است.

آزادی با اشاره به ورود پست استان فارس برای توزيع مرغ گفت: با استفاده از خدمات پست الكترونيک و با هدف جلوگيری از سو استفاده‌های احتمالی، رفع اشكالات در شبكه ‌های توزيع و ... اداره کل پست استان در حوزه توزیع مرغ وارد عمل خواهد شد.

مدیرکل شرکت پست فارس اعلام کرد: ١٣ ميليون و ٤٠٠ هزار مرسوله در سال گذشته در فارس جابجا شد که نسبت به سال 98 رشدی بیش از 30 درصد داشته است.

کد خبر 1103192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha