دومین گردهمایی مربیان طرح چکامه در ایلام برگزار شد

دومين گردهمايي مربيان طرح چهره به چهره ( چکامه) با حضور جمعي از مربيان اين طرح و مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام « علی چراغی پور»  امروز ( 16 مهر ماه )  در این نشست با تشریح اهداف و فعالیت های طرح تربیتی چهره به چهره (چکامه ) و رویکرد جدید این طرح،  اظهار کرد: این طرح در سال جاری با محوریت آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه جلوگیری از اعتیاد مواد مخدر برگزار می شود.

 


مدیر اجرایی طرح چهره چهره استان ایلام افزود: انتظار  می رود مربیان اجرای این طرح، ضمن آگاهی کامل با آسیب های موجود در جامعه در حوزه مواد مخدر، نسبت به آشنایی متربیان به ویژه جوانان و نوجوانان با آسیب ها و مشکلات مواد مخدر برای این قشر تلاش کنند.


وی گرفتار شدن جوانان و خانواده ها در دام اعتیاد و مصرف مواد مخدر از آسیب های مهم در جامعه امروز عنوان و تصریح کرد: مقابله با این پدیده ناهنجار مستلزم برنامه ریزی و آگاهی دادن به خانواده ها فعالیت های جهادی از سوی متولیان امر در این زمینه است.
 


حجت الاسلام  چراغی پور بیان کرد: در اجرای طرح تربیتی چهره به چهره علاوه بر مربیان مشاورانی از اساتید برجسته استانی جهت حمایت و راهنمایی های لازم این طرح برای هر کلاس در نظر گرفته شده است که مربیان می توانند از ظرفیت این مشاوران نیز استفاده نمایند.


 
 مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام بیان کرد:  با دستگاهها و نهادهای مختلف در استان نیز جهت استفاده از ظرفیت های آن ها و اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی هماهنگی لازم به عمل آمده که مربیان می توانند از این ظرفیت ها در کلاس ها بهره بگیرند.


وی در پایان محافظت از خانواده ها و افراد در معرض آسیب ها با اولویت جوانان و نوجوانان، استفاده از ظرفیت های بومی محلات، تقویت بنیه اخلاقی و اعتقادی خانواده ها و ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی در بین آنها، مقابله جدی با استفاده از روش های تغییر باور و نگرش متکی بر طرح چهره به چهره و استفاده از مشاوران اجتماعی و روانشاسی مبنی بر یافته ها آموزشی و تربیت نسل جوان مصون از آسیب و مربی نسل های نو در آینده با کمک ظرفیت های فیزیکی و انسانی تولید و توسعه سرمایه های اجتماعی پایدار از اهداف این طرح عنوان کرد.

 

حجت الاسلام  چراغی پور خاطرنشان کرد: امید است مربیان این طرح بتوانند زمینه ساز تربیت نسل آگاه و  تولید سرمایه های اجتماعی و انسانی در جامعه باشند.


گفتنی است ،در پایان این نشست آقای قاسم حقیقت از مشاوران اجرایی طرح و آقای امیر مختار فریادی از مربیان طرح چکامه به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 1103209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha